برگزاری نشستی علمی- ترویجی در پیوند با قصه مهمان های ناخوانده

کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) با همکاری کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد و دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی نشست علمی - ترویجی قصه مهمان های ناخوانده را برگزار می‌کند.

قصه مهمان های ناخوانده چندی پیش با تلاش دفتر آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی ناملموس و دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با شماره ۱۳۹۴ در فهرست میراث ناملموس ثبت شد. با ثبت این قصه در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور، از یک سو یکی ‌از ادبیات شفاهی و قصه‌های کودکانه قدیمی ثبت شد و از سویی دیگر فرهنگ مهمان‌نوازی، بودن در زیر یک سقف با وجود تفاوت‌ها، مادرمحوری و فرهنگ صلح، زیر سایه این قصه مطرح شد.

اکنون سه نهاد ایکوم، کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد و دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی بر آن است تا روز یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ برابر با روز ملی ادبیات کودک، نشستی علمی – ترویجی را در پیوند با قصه مهمان های ناخوانده برگزار کنند.

کارگاهی ویژه کودکان در نشست قصه مهمان های ناخوانده

این برنامه صبح روز یکشنبه ۱۸ تیر از ساعت ۹ تا ۱۳ با سخنرانی و اجرای نمایش‌هایی عروسکی در پیوند با قصه مهمان های ناخوانده در سالن صلح کتابخانه حسینیه ارشاد آغاز خواهد شد و سپس با کارگاه های کارت بازی، ساخت عروسک انگشتی، ساخت ماسک، قصه گویی در فضای خانه مادربزرگ و تئاتر عروسکی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ ویژه کودکان ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنین در کنار این برنامه‌ها، نمایشگاهی از محصولات نهادهای فعال در حوزه ادبیات و فرهنگ کودکان و نوجوانان نیز برپا خواهد شد.

مکان برگزاری نشست علمی- ترویجی قصه مهمان‌های ناخوانده: کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد واقع در تهران، خیابان دکتر علی شریعتی، نرسیده به میرداماد، شماره ۱۰۵۷، موسسه حسینیه ارشاد

 

قصه مهمان های ناخوانده

 

 

Submitted by editor71 on