نمایشگاه «نقاشان کوچک ادب در پاریس قرن نوزدهم» برپا می‌شود

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به مناسبت روز جهانی کودک، نمایشگاهی با عنوان «نقاشان کوچک ادب در پاریس قرن نوزدهم» را برگزار می‌کند.

در سال ۱۹۴۶ بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا مجمع عمومی سازمان ملل به منظور حمایت از کودکان، سازمانی به نام یونیسف را ایجاد کرد که نخست «انجمن بین‌المللی ویژه کودکان سازمان ملل» نام گرفت. در سال ۱۹۵۳ یونیسف یکی از بخش‌های دائمی در سازمان ملل متحد شد و روز ۸ اکتبر روز جهانی کودک نام‌گذاری شد. وظیفه انجمن کمک به کودکان، مراقبت از آن‌ها و همین طور برآوردن نخستین نیازهای آن‌ها در سال‌های ابتدایی زندگی و ترغیب والدین به تعلیم فرزندان است.

کتابخانه عمومی حسینیه‌‌ ارشاد به همین مناسبت، نمایشگاه نقاشی‌های دانش‌آموزان کلاس اول دبستان «ادب» را در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ با عنوان «نقاشان کوچک ادب در پاریس قرن نوزدهم» و موضوع آشنایی با نقاشان مدرنیست برگزار می‌کند.

نمایشگاه «نقاشان کوچک ادب در پاریس قرن نوزدهم»

آیین گشایش این نمایشگاه یکشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در گالری کتابخانه حسینیه ارشاد واقع در تهران، خیابان شریعتی است و از دوشنبه ۱۷ مهر تا شنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۶ از ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان تمامی هنردوستان خواهد بود.

علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۲۲۸۶۶۴۶۵ تماس بگیرند یا پرسش‌های خود را از آدرس www.hepl.ir با کتابدار به صورت آنلاین مطرح کنند.

Submitted by editor71 on