نهمین شماره داروگ منتشر شد

نهمین شماره داروگ منتشر شد

نهمین شماره داروگ، نخستین نشریه نوجوانان دوستدار محیط زیست، با تغییراتی در محتوا از جمله تنوع بیشتر در بخش سرگرمی (از معما تا اُریگامی) به همراه جایزه، قصه‌های شیرین ایرانی با شخصیت حیوانی به همراه نوشته‌ها و عکس‌هایی از طبیعت‌گردی منتشر شد.

جدیدترین ماهنامه داروگ نیز همانند شماره‌های پیشتر این نشریه، یک پوستر تمام رنگی به خوانندگان خود هدیه می‌دهد.

بخش‌های مختلف نهمین شماره داروگ عبارتند از:

  • تکاپو: گفت وگوی خواندنی با «فرهاد حسن‌زاده» نویسنده آبادانی مشهور کودکان و نوجوانان، نخستین مطلب این بخش است. نوجوانانی که دوست دارند در آینده شغل نویسندگی را انتخاب کنند با خواندن این گفت‌وگو مطالب مفید زیادی یاد می‌گیرند.
  • طبیعت‌گردی: در این بخش به دل طبیعت می‌روید و با بازی‌هایی که می‌شود در کوه و جنگل انجام داد، آشنا می‌شوید. افزون بر این می‌توانید سفرنامه دوستانتان را که در عید نوشته و برای داروگ فرستاده‌اند، بخوانید.
  • سرگرمی: اگر به سینما علاقه دارید، خواندن این بخش را از دست ندهید. در ابتدای این بخش با  فیلم «دیو و دلبر» که این روزها در سینماهای دنیا فروش خیلی خوبی دارد، آشنا می‌شوید و قصه‌هایی از مثنوی مولوی و کلیله و دمنه را می‌خوانید. سر زدن به دنیای «فرانسیس بیکن» فیلسوف مشهور البته با چاشنی طنز و راهنمای ساخت اوریگامی داروگ ( قورباغه) از دیگر مطالب خواندنی نهمین شماره داروگ هستند.
  • بچه‌های سبز: در ابتدای این بخش، مصاحبه خواندنی با یک نوجوان مخترع و فعال را می‌خوانید؛ همراه بچه‌های محیط‌زیستی مدرسه پسرانه «بهان»، برای آباد کردن باغچه مدرسه‌شان می‌شوید و سری به نمایشگاه در بطری‌های پلاستیکی در زنجان می‌زنید و از آرزوهای محیط زیستی یک نوجوان در کارگاه مکانیکی می‌شنوید.
  • خبر خوش: در این بخش خبرهای زیادی از دهمین جشنواره پویانمایی تهران و نمایشگاه «سبیت» که بزرگ‌ترین رویداد دنیا در صنعت کامپیوتر و ارتباطات است، انتظارتان را می‌کشد.
  • پارک جانوران: اگر اطلاع زیادی از دنیای گرازها ندارید خواندن مطالب این بخش از نهمین شماره داروگ را از دست ندهید مطمئن باشید چیزهایی یاد می‌گیرید که شگفت زده‌تان خواهد کرد. البته این تمام ماجرا نیست، پرنده عجیب کیوی نیز انتظارتان را می‌کشد تا کلی شگفت‌زده‌تان کند.
  • زنبورانه: راستی شما چقدر گوشت می‌خورید؟ اگر می‌خواهید بفهمید که گوشت خوردن چه تاثیری روی سلامتی و محیط زیست می‌گذارد، خواندن مطالب این بخش را از دست ندهید. در این بخش یک کار خیلی جالب هم یاد می‌گیرید: تولید کود طبیعی از زباله‌های خانگی!
  • زمین ما: در این بخش سری به سیاره‌ها می‌زنید و ماجرای غذای خانگی سرآشپز فرانسوی در سفینه‌های فضایی را می‌خوانید. کمیک استریپ ماجرای پرفسور در زیست‌بوم‌ها هم پایان بخش این قسمت است.

 

Submitted by editor71 on