کارگاه «پرده‌ خوانی دیجیتال از داستان‌ های شاهنامه» برگزار می‌شود

موسسه فرهنگی خانه دوستان آشنا با همکاری گروه قصه‌گویی دیجیتال شهرزاد، کارگاهی را با عنوان «پرده‌ خوانی دیجیتال از داستان‌ های شاهنامه» ویژه کودکان ۸ تا ۱۱ سال برگزار می‌کنند.

هدف از برگزاری کارگاه «پرده‌خوانی دیجیتال از داستان‌ های شاهنامه»، آشناسازی کودکان با میراث ادبی سرزمین ایران، تمرین تعامل خلاق با یک داستان و فراگیری نقالی سنتی در کنار شیوه‌های قصه‌گویی با ابزار دیجیتال است. در این کارگاه کودکان مهارت‌های زیر را خواهند آموخت:

  • خوانش خلاق از داستان های شاهنامه
  • هنر پرده‌خوانی سنتی
  • قصه‌گویی با ابزار دیجیتال

جزئیات برنامه‌های کارگاه «پرده‌ خوانی دیجیتال از داستان‌ های شاهنامه»

کارگاه «پرده‌ خوانی دیجیتال از داستان‌ های شاهنامه» از ۴ جلسه تشکیل شده است. در دو جلسه نخست این کارگاه، کودکان با داستان فریدون و پسرانش و تاریخ اسطوره‌ای تشکیل سرزمین ایران در شاهنامه آشنا می‌شوند و نگارش یک روایت داستانی را به شکل عملی تجربه می‌کنند. در دو جلسه پایانی، کودکان با شیوه‌ قصه‌گویی در اجرای پرده‌خوانی آشنا می‌شوند و هر کدام پرده‌های دیجیتال خود را از داستان فریدون و پسران‌اش بر اساس داستان اسطوره‌ای فریدون و پسران‌اش در شاهنامه نقل می‌کنند.

پرده‌ خوانی دیجیتال

مؤسسه فرهنگى خانه دوستان آشنا با هدف ارتقاى سطح فرهنگى خانواده‌ها از راه علاقه‌مندسازى آنان به ادبیات فارسى و پررنگ کردن نقش زبان و ادب فارسى در به ظهور رساندن بلوغ فرهنگى خانواده‌ها تأسیس شده است. مخاطبان این موسسه را هر سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال تشکیل می‌دهد.

گروه قصه‌گویی دیجیتال شهرزاد، یک گروه مستقل فرهنگی/هنری است که در سال ۱۳۹۱ تشکیل شده است. این گروه تدوین‌کننده برنامه کارگاه «قصه‌گویی دیجیتال» است. فعالیت اصلی این گروه برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی دیجیتال و همراهی با کارآموزان جهت ساخت قصه‌های دیجیتال است.

تعداد هنرجویان شرکت‌کننده در کارگاه «پرده‌ خوانی دیجیتال از داستان‌ های شاهنامه» ویژه کودکان ۸ تا ۱۱ سال، حداقل ۱۰ نفر و حداکثر ۱۵ نفر خواهد بود.

این کارگاه در ۴ جلسه در روزهای یکشنبه و سا‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ برگزار خواهد شد.

آدرس: تهران، بلوار میرداماد، خیابان نفت جنوبی، کوچه تابان، پلاک ۱۱، واحد ۲

جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۲۲۲۳۰۰-۲۱ تماس بگیرید.

در پیوند با این مطلب می‌توانید مصاحبه سایت کتابک را با گروه قصه‌گویی دیجیتال شهرزاد بخوانید:

منبع
عکس از آرشیو گروه قصه‌گویی دیجیتال شهرزاد
Submitted by editor71 on