پس این حیوان ها کجا رفتند؟

عنوان لاتین
A hungry lion or A dwindling assortment of animals

«پس این حیوان‌ها کجا رفتند؟» کتابی تصویری است که با درون‌مایه طنزآلودش مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد.

گروهی از جانوران دور هم جمع شده‌اند. یک شیر گرسنه هم بین آن‌هاست. جانوران یکی یکی ناپدید می‌شوند. چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است؟ اولین حدسی که می‌زنیم این است که توسط شیر گرسنه خورده شده‌اند. اما نه! بعد از روشن شدن چراغ‌ها می‌بینیم که جانوران برای شیر گرسنه تولد گرفته‌اند و خواسته‌اند او را غافلگیر کنند. شیر دوباره چراغ‌ها را خاموش می‌کند و جانوران دوباره ناپدید می‌شوند. در صحنه بعد یک دایناسور بزرگ که دیر به مهمانی رسیده سر و کله‌اش پیدا می‌شود و شیر هم ناپدید می‌شود. آخر کار تنها یک لاک‌پشت گرسنه می‌ماند و یک تکه کیک بزرگ.

کتاب «پس این حیوان‌ها کجا رفتند؟» یک کتاب تصویری و طنز است و برخی منتقدان نوع طنز آن را «طنز سیاه (تلخ)» می‌دانند. طنزی که چندان در ادبیات کودکان معمول نیست و فرصتی است تا کودکان با این نوع طنز آشنا شوند. از دیگر نمونه‌های این نوع طنز در ادبیات کودکان، می‌توان به مجموعه «بچه‌های بدشانس» اشاره کرد.

کتاب «پس این حیوان‌ها کجا رفتند؟» برای بلندخوانی مناسب است.

نویسنده و تصویرگر کتاب «پس این حیوان‌ها کجا رفتند؟»

«لوسی روت کامینز» تصویرگر چندین کتاب کودک است. دو کتاب را نیز خودش نوشته و تصویرگری کرده است. کتاب «پس این حیوان‌ها کجا رفته‌اند؟» او مورد توجه گسترده منتقدان و مخاطبان قرار گرفته و نامزد جوایز مختلفی شده است. این کتاب جزء نامزدهای کتاب‌های تصویری منتخب اعضای وب‌سایت گودریدز و جایزه فرمانداری برای ادبیات کودکان بوده است.

 

 

برگردان
سارا مطلوب
تصویرگر
Lucy Ruth Cummins, لوسی روت کامینc
تهیه کننده
صفورا زواران حسینی
سال نشر
۱۳۹۶
ناشر
نویسنده
Lucy Ruth Cummins, لوسی روت کامینز
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال
Submitted by editor3 on