چهارمین کنگره منطقه‌‌ای آسیا و اقیانوسیه دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان برگزار می‌شود

چهارمین کنگره منطقه‌‌ای آسیا و اقیانوسیه دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان با موضوع «کودکان و آینده» ۲۶-۲۹ سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

چهارمین کنگره منطقه‌‌ای آسیا و اقیانوسیه در شیان چین و با میزبانی شعبه ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان این کشور برگزار می‌شود.

مینجوو زانگ رییس دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان، کاو ون شان نویسنده چینی برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۶ و سان زو رئیس گروه مطبوعات و انتشارات کودکان چین از سخنرانان چهارمین کنگره منطقه‌ آسیا و اقیانوسیه دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان هستند.

در این کنگره درباره دلایل موفقیت شعبه‌های ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در منطقه آسیا و اقیانوسیه، تولید کتاب‌های باکیفیت، تقویت خدمات کتابخانه‌ای به ویژه در مناطق محروم، پروژه‌های ملی ترویج کتابخوانی، کمک به کودکان در بحران، نقش دولت‌ها در پشتیبانی از ترویج خواندن، جذب سرمایه مالی، راه‌های تقویت همکاری شعبه‌های ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان منطقه گفت وگو و هم‌اندیشی خواهد شد.

کنگره‌های منطقه‌ای دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان معمولا به صورت دو سالانه توسط شعبه‌های ملی این دفتر در پنج منطقه «آسیا و اقیانوسیه»، «ایالت متحده امریکا»، «اروپا»، «افریقا» و «امریکای لاتین و کارائیب» و با هدف بهبود ارتباطات، شبکه ارتباطی، تبادل تجربه‌های حرفه‌ای و تقویت روابط دوستی و همکاری بین شعبه‌های مختلف منطقه‌ها سازماندهی می‌شود.  

نخستین کنگره منطقه‌‌ای آسیا و اقیانوسیه دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در سال ۲۰۱۳ در شهر بالی اندونزی، دومین کنگره در سال ۲۰۱۵ در شهر پوتراجایا مالزی و سومین کنگره در سال ۲۰۱۷ در بانکوک تایلند برگزار شده است.

علاقمندان برای آگاهی از برنامه چهارمین کنگره منطقه‌‌ای آسیا و اقیانوسیه دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان و نام‌نویسی می‌تواند به سایت کنگره به نشانی http://ibby.ccppg.cn مراجعه کنند.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on