فراخوان کارگاه و مسابقه کتاب تصویری سپیدار منتشر شد

کتاب‌های نردبان (واحد کودک و نوجوان شرکت انتشارات فنی ایران) در فراخوانی از نویسندگان و تصویرگران به شرکت در کارگاه و مسابقه کتاب تصویری سپیدار با موضوع محیط زیست دعوت می‌کند.

این کارگاه و مسابقه با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن تصویرگران ایران برگزار می‌شود و در نهایت تصویرگر کتاب برگزیده به نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیای ایتالیا و نویسنده برگزیده به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۱۸ اعزام می‌شوند.

شرایط شرکت در کارگاه و مسابقه کتاب تصویری سپیدار

  • از میان داوطلبان شرکت‌کننده در مسابقه ۴۰ نفر (۲۰ نویسنده و ۲۰ تصویرگر) برای حضور در کارگاه کتاب تصویری برگزیده می‌شوند.
  • برگزیدگان در تیم‌های ۲ نفره ( یک تصویرگر و یک نویسنده) زیر نظر اساتید در کارگاه شرکت می‌کنند و تا پایان کارگاه کتاب تصویری خود را ارائه خواهند کرد.
  • از میان ۲۰ کتاب تولیدشده در کارگاه، بهترین کتاب انتخاب خواهد شد و تصویرگر کتاب برگزیده به نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیای ایتالیا و نویسنده برگزیده به نمایشگاه بین ‌المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۱۸ اعزام خواهند شد.

نحوه شرکت در مسابقه کتاب تصویری سپیدار

  • داوطلبان جهت شرکت در کارگاه و مسابقه می‌توانند سه نمونه از آثار خود را که در زمینه کودکان کار کرده‌اند، همراه با فرم تکمیل شده ثبت‌نام و به ترتیب زیر ارسال کنند:

نویسندگان: ۳ داستان کودک؛

تصویرگران: ۳ نمونه تصویرگری که برای داستان کار کرده‌اند.

- تبصره ۱: تصویرگران و نویسندگانی که می‌خواهند در کنار هم در یک تیم کار کنند، باید نمونه آثار خود را همراه هم و در یک فایل ارسال کنند.

- تبصره۲: تصویرگرانی که خود تجربه نوشتن داستان دارند و یا نویسندگانی که تجربه کار تصویرگری دارند (نویسنده-تصویرگر) در صورتی که مایل باشند به تنهایی کار آفرینش کتاب تصویری را انجام دهند، باید نمونه اثری را که ارسال می‌کنند در برگیرنده هردو وجه کار باشد.

کارگاه:

  • کارگاه کتاب تصویری محیط‌زیستی، روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار خواهد شد.
  • در کارگاه، هر کتاب تصویری از مرحله ایده نخستین تا طرح، استوری‌برد، اجرای نهایی و لی‌آت از سوی هنرجویان و زیر نظر اساتید مرحله به مرحله پیش خواهد رفت و خلق خواهد شد.
  • کارگاه زیر نظر استادان: کیانوش غریب‌پور و هدی حدادی (از تصویرگران)، فریدون عموزاده خلیلی (نویسنده) و یک متخصص محیط‌زیست برگزار خواهد شد.

زمان‌بندی:

  • آثار باید حداکثر تا ۳۰ مرداد به دبیرخانه ارسال شود.
  • هنرمندان پذیرفته شده برای حضور در کارگاه کتاب تصویری حداکثر تا ۱۰ شهریور ماه معرفی خواهند شد.
  • زمان برگزاری کارگاه کتاب تصویری محیط‌زیستی در مهرماه خواهد بود.
  • کتاب‌های برگزیده کارگاه حداکثر تا پایان آبان‌ماه و بهترین کتاب (با جایزه سفر به بولونیا و فرانکفورت) حداکثر تا هفته نخست آذرماه در مراسمی معرفی و اعلام خواهد شد.

سایر شرایط:

  • کتاب‌های نردبان (شرکت انتشارات فنی ایران) صرفا هزینه رفت و آمد و اقامت دو نفر از برگزیدگان کارگاه را که از سوی هیات داوران معرفی می‌شوند به نمایشگاه کتاب بولونیا و نمایشگاه کتاب فرانکفورت تقدیم می‌کند.

- تبصره: تهیه ویزا برعهده برگزیدگان خواهد بود.

  • حقوق چاپ و نشر کتاب‌های برگزیده (از میان ۲۰ کتاب کارگاه) متعلق به انتشارات فنی ایران خواهد بود و شرکت‌کنندگان در کارگاه حق چاپ و انتشار کتاب‌های برگزیده کارگاه (متن و تصویر آن‌ها) یا واگذاری ایده‌ها و طرح‌های مطرح‌شده در کارگاه را در هیچ جای دیگری نخواهند داشت.
  • برای کتاب‌هایی که جهت چاپ در انتشارات تصویب می‌شوند و به روال معمول قرارداد تنظیم خواهد شد و حق التالیف و حق التصویر کتاب‌ها پرداخت خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت شرکت در کارگاه و مسابقه کتاب تصویری سپیدار می‌توانند فرم شرکت در مسابقه و کارگاه را که در پیوست این خبر قرار داده شده است، تکمیل و همراه آثار خود به دبیرخانه کارگاه و مسابقه کتاب تصویری سپیدار ارسال کنند. همچنین علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به سایت http://sepidaresabz.com مراجعه کنند یا با شماره تماس ۸۸۵۰۵۰۵۵-۲۱ داخلی ۱۱۲۰ تماس بگیرند.

 

کارگاه و مسابقه کتاب تصویری سپیدار

 

Submitted by editor71 on