کارگاه نوشتن برای کودکان برگزار می‌شود

خانه هنر خوانش کارگاه نوشتن برای کودکان را با تدریس سیدنوید سید علی‌اکبر، نویسنده کودک و نوجوان، در ده جلسه برگزار می‌کند.

در دوره ابتدایی کارگاه نوشتن برای کودکان تلاش بر این می‌شود که شیوه‌های نوشتن برای کودکان و عناصر داستان کودک را شرکت‌کنندگان در کنار هم بخوانند و با شگردهای نویسنده‌های مختلف کودک و نوجوان آشنا شوند. در دوره دوم، هر هنرجو یک رمان کودک را همراه با دیگران در همین کارگاه‌ها شروع می‌کند و به پایان می‌رساند.

در اطلاعیه این کارگاه می‌خوانیم:

«شهریار کوچولو پرسید: «آدم ها کجاند؟» گُل روزی روزگاری عبور کاروانی را دیده بود. این بود که گفت:«آدم‌ها؟ گمان کنم ازشان شش هفت‌تایی باشد. سال‌ها پیش دیدم‌شان. منتها خدا می‌داند کجا می شود پیداشان کرد. باد این ور و آن ور می‌بردشان؛ نه این که ریشه ندارند؟ بی ریشگی حسابی اسباب دردسرشان شده.»

تصورم این است که نویسندگی برای کودکان، از اساس با نوشتن برای بزرگسالان متفاوت است. چرا که خواننده‌های دیگری داریم. خواننده‌هایی که شاید در برخورد ساه‌انگارانه اول، نادان به‌نظر برسند. اما شاید این نادانی، سطحی دیگر از آگاهی و مدل فکر کردن متفاوتی باشد. شاید همان قدر که کودکان برای ما دست‌نیافتنی، عجیب و پیچیده هستند، به قول شازده کوچولو، ما آدم‌بزرگ‌ها هم برای آن‌ها عجیب و غریب باشیم.»

کارگاه نوشتن برای کودکان

كارگاه نوشتن برای کودکان در ده جلسه، روزهای پنج‌شنبه از ساعت ده تا دوازده‌و‌نیم برگزار خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره ٨٨٤٩٥٤٢٤ تماس بگيريد.

آدرس محل برگزاری: تهران، خیابان طالقانی، خیابان بهار شمالی، کوچه بهشت، پلاک ۱۱، خانه هنر خوانش

خانه هنر خوانش مدرسه روایت‌های بینارشته‌ای است که به آموزش تخصصی دانش‌های داستانی، نوشتن خلاق، متدولوژی نوشتار، کارگاه جستار نویسی، ريويونويسى براى مطبوعات، تحلیل و بررسى داستان كوتاه غير ايرانى، نقد ادبى، شناخت داستان و ...می‌پردازد. همچنین برگزاری سمینارهای تخصصی و تحلیل داستان‌های مختلف از دیگر اقدامات مدرسه خوانش است.

 

کارگاه نوشتن برای کودکان

 

Submitted by editor71 on