هفتمین کتابخانه «با من بخوان» در مناطق زلزله زده گشایش یافت

برنامه «با من بخوان» هفتمین کتابخانه پس از زلزله کرمانشاه را در یک کانکس در شهرستان ثلاث باباجانی تاسیس کرد.

این کتابخانه که با پشتیبانی مالی انجمن یاران دانش و مهر و اهدای یک کانکس از سوی موسسه پژوهشی دانایار اندیشه راه‌اندازی شده است، روز ۱۶ تیرماه ۱۳۹۷ با حضور رئیس آموزش و پرورش، شهردار، فرماندار، شورای شهر، مسئول بهزیستی، مسئول کمیته امداد و مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگیان، آموزگاران و ترویجگران این شهرستان و همچنین نمایندگانی از هیئت مدیره یاران دانش، مسئول کتابخانه‌های «با من بخوان» در کرمانشاه و کارشناسان و آموزشگران «با من بخوان» گشایش یافت.

 

کتابخانه با من بخوان

 

کتابخانه کودک محور با من بخوان در ثلالث باباجانی

 

پیش از گشایش این کتابخانه و آغاز به کار رسمی آن، برنامه «با من بخوان» در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۵ تیرماه، کارگاه‌های «شناخت ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» و «هنر درپیوند با کتاب» را برای کتابداران این کتابخانه و همچنین علاقه‌مندان و ترویج‌گران این شهرستان برگزار کرد. پیش از این نیز در زمستان سال ۱۳۹۶، مجموعه کارگاه‌های سوادپایه برای بیش از ۲۰ مربی مهدکودک شهرستان ثلاث باباجانی اجرا شده بود.

 

کارگاه بلندخوانی

برگزاری کارگاه بلندخوانی برای کتابداران وترویجگران این شهرستان

 

کارگاه بلندخوانی

 

کارگاه هنر با من بخوان

برگزاری کارگاه هنر برای کتابداران وترویجگران این شهرستان

 

ساخت کتابخانه

 

کتابخانه ثلاث باباجانی

 

ساخت کتابخانه

تصاویری از روند ساخت کتابخانه ثلاث باباجانی

 

کتابخانه‌های کودک‌محور «با من بخوان» در کرمانشاه

کارشناسان و هم‌یاران «با من بخوان» پس از وقوع زلزله ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۶ در استان کرمانشاه، به یاری مناطق زلزله‌زده شتافتند و تلاش کردند با کتاب‌درمانی و راه‌اندازی کتابخانه‌های کودک‌محور به کودکان آسیب‌دیده یاری رسانند. تاکنون در مجموع هفت کتابخانه در سرپل ذهاب، قصر شیرین، ریجاب، روستای دستک علیا و ثلاث باباجانی راه‌اندازی شده است و همچنان این راه ادامه دارد.

 برنامه «با من بخوان»به یاری نیکوکاران، با ارسال صدها جلد کتاب باکیفیت، ایجاد فضاهایی آرامش‌بخش و زیبا، با رعایت تمامی حقوق کودک، و تربیت کتابداران و مرجان داوطلب هر منطقه تاکنون توانسته گام‌هایی پایدار در ترویج کتابخوانی برای کودکان در بحران بردارد و نیز الگوهای مناسبی برای تداوم پروژه‌ها در شرایط بحران همچون زلزله یا دیگر بلایای طبیعی به علاقه‌مندان ارائه کند.

تمامی این کتابخانه با همکاری و مشاوره گروه کتابشناسی کتاب هدهد، وابسته به موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، به هزاران جلد کتاب باکیفیت و دستنامه‌ها و فعالیت‌های درپیوند با کتاب‌ها تجهیز شداند.

 

 

نویسنده
رسانه با من بخوان
کشور:
ایران
Submitted by editor71 on