"کتابخوانی نویسندگان" برای کودکان!

"کتابخوانی نویسندگان" در غرب سوئیس به درخواست کتابخانه ایالتی ایالت سنت گالن  St.Gallen و با همکاری دیگر ایالت های غرب سوئیس برای ترویج و تشویق به خواندن برگزار می شود.

هر بهار کودکان و نوجوانان از ایالت های سنت گالن St.Gallen، تورگاو Thurgau، شافهازن Schaffhausen، گلاروس Glarus و آپنزل Appenzell در سوئیس با شرکت در برنامه کتابخوانی نویسندگان لذت خواندن را کشف می کنند، و به این ترتیب، هرسال بیشتر از ۳۰ هزار کودک و نوجوان با زندگی و آثار نویسندگان نواحی آلمانی زبان آشنا می شوند.
برنامه "کتابخوانی نویسندگان" هر سال از اواخر ماه آوریل (اردیبهشت) تا اواخر ماه می (خرداد) و به مدت سه هفته برگزار می شود. مراکز آموزشی می توانند از آغاز ماه نوامبر تا پایان ماه دسامبر برای شرکت در این برنامه نام نویسی کنند.
در طی این سه هفته نویسندگان و شاعران به دیدار دانش آموزان در مراکز آموزشی می روند و برای آن ها کتاب و شعر می خوانند و با آن ها به بحث و گفتگو می نشینند.این دیدارها با حضور مربیان و در کلاس درس صورت می گیرد و به مدت ۴۵  تا ۷۰ طول می کشد.
برگزار کنندگان برنامه "کتابخوانی نویسندگان" در غرب سوئیس همچنین به کتابخانه ها و برگزارکنندگان برنامه های ادبی امکان می دهند تا در طی این سه هفته برای بزرگسالان نیز شب های کتابخوانی برگزار کنند. امسال این برنامه از روز دوشنبه ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) تا چهارشنبه ۲۱ می (۵ خرداد) برگزار شد و بیش از ۷۰۰ برنامه کتاب و شعر خوانی در مراکزآموزشی به اجرا در آمد.

برگردان:
گروه مترجمان کتابک- ترانه وکیلی
Submitted by admin on