پیشنهاد کتاب‌هایی با موضوع طبیعت و محیط زیست برای کودکان

سایت کتابک، فهرستی از کتاب‌های باکیفیت را با موضوع طبیعت و محیط زیست ، ویژه کودکان دوستدار این حوزه ارائه می‌دهد.

این فهرست، کتاب‌هایی را دربرمی‌گیرد که پیش‌تر از سوی سایت کتابک در بخش کتاب‌های کودکان و نوجوانان معرفی شده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند تمامی کتاب‌های زیر را از سایت کتاب هدهد تهیه کنند.

فهرستی برای کودکان دوستدار طبیعت و محیط زیست

  • کتاب به به لیمو

معرفی کتاب در کتابکخرید از کتاب هدهد

کتاب به به لیمو و کاکلی روایت منظومی است که درباره‌ی آلودگی‌ طبیعت و محیط زیست و پیامد آن یعنی نابودی ساکنان زمین هشدار می‌دهد. این کتاب به شکل مجموعه کارت‌های تصویری قصه‌گویی یا کامی‌شی‌بای از سوی انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان منتشر شده است. (ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال و ۷ تا ۹ سال)

 

طبیعت و محیط زیست

 

  • کتاب آب چال

معرفی کتاب در کتابکخرید از کتاب هدهد

این کتاب از مجموعه‌ی کتاب‌های سبز انتشارات فنی است که در قالب داستان به معرفی برخی از جانوران و اهمیت و ارزش آب در زندگی آنان می‌پردازد. در این کتاب، کودکان با شمارش اعداد از یک تا ۱۰ آشنا می‌شوند. (ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال و ۷ تا ۹ سال)

 

آب چال

 

  • می‌خواهم پاندا را نجات دهم

معرفی کتاب در کتابکخرید از کتاب هدهد

این کتاب را انتشارات فنی منتشر کرده است. داستان کتاب درباره‌ی چارلی، خواهر کوچکش لولا و دوستانشان است که متوجه می‌شوند جانوران زیادی در معرض خطر انقراض هستند و تصمیم می‌گیرند کاری انجام دهند. آن‌ها می‌خواهند یک پاندا را نجات دهند. (ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال و ۷ تا ۹ سال)

 

می خواهم پاندا را نجات دهم

 

  • امپراتور سیب زمینی چهارم

معرفی کتاب در کتابکخرید از کتاب هدهد

امپراتوری سیب زمینی چهارم، یکی از عاشقان مادر زمین بود و جانش را برای پایداری جهان سبز فدا کرد. داستان در یک آشپزخانه رخ می‌دهد. سوسک‌ها، مگس‌ها و موش‌ها بسیج می‌شوند تا به جنگ سبزیجات بروند. سبزیجات به فرماندهی امپراتور سیب‌زمینی چهارم به مبارزه و دفاع از خود می‌پردازند، اما در انتها شکست می‌خورند. این کتاب از سوی انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان منتشر شده است. (ویژه کودکان ۱۰ تا ۱۲ سال و ۱۳ سال به بالا)

 

کودک و طبیعت

 

  • برادر عقاب، خواهر آسمان

معرفی کتاب در کتابکخرید از کتاب هدهد

در گذشته‌های بسیار دور، مهاجران سفیدپوست اروپایی، به جنگی هولناک با بومیان سرخ‌پوست سرزمینی پرداختند که اکنون امریکا نامیده می شود. هنگامی که جنگ سرخ‌پوستان با سفیدپوستان در آستانه  پایان بود، رئیس سیاتل، رهبر دلیر و خردمند اقوام شمالی غرب این سرزمین، پس از امضا قراردادی با سفیدپوستان برای فروش اجباری زمین های مردم سیاتل به آن‌ها سخنرانی ماندگاری برای حاضران ایراد کرد که بعد ها پزشکی به نام هنری ای اسمیت آن را باز نوشت. این سخنرانی به شکل کتاب در آمده است. (ویژه کودکان ۱۰ تا ۱۲ سال و ۱۳ سال به بالا)

 

برادر عقاب خواهر آسمان

 

  • بابابزرگ سبز من

معرفی کتاب در کتابکخرید از کتاب هدهد

این کتاب داستان زندگی پدربزرگی از زبان نوه‌اش است. پدربزرگ در مزرعه بزرگ می شود و آرزو دارد در دانشگاه رشته باغبانی بخواند. اما جنگ جهانی می‌شود و به جنگ می‌رود. پدربزرگ پس از جنگ در رستورانی با همسر آینده‌اش آشنا می‌شود. آن‌ها بچه‌دار می‌شوند و بعد نوه‌ها به دنیا می‌آیند و دور و برشان شلوغ می‌شود. حالا پدربزرگ پیر است و گاهی چیزهایی را فراموش می‌کند؛ به جز خاطرات باغبانی‌اش. این کتاب را انتشارات مبتکران منتشر کرده است. (ویژه کودکان ۷ تا ۹ سال)

 

طبیعت و محیط زیست و کودک

 

  • هر چیزی را دور نریز

معرفی کتاب در کتابکخرید از کتاب هدهد

هر کجا هستیم به راستی سبز باشیم هر چیزی را فوری توی سطل زباله نیندازیم. به چیزهای دور ریختنی دوباره نگاه کنیم و ببینیم چه طور می شود از آن‌ها چیزی به درد بخور و زیبا بسازیم این جوری می‌توانیم با بازیافت اشیا دورریختنی، سبز باشیم و در ساختن طبیعت و محیط زیست سبز و پاکی با دیگران همراه شویم. این کتاب را انتشارات فنی ایران به چاپ رسانده است. (ویژه کودکان ۷ تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۲ سال)

 

هر چیزی را دور نریز

 

 

Submitted by editor71 on