کارگاه «کتاب سینما ۳» با نمایش فیلم «هابیت» برگزار می‌شود

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، کارگاه «کتاب سینما ۳» را با موضوع فیلم هابیت برگزار می‌کند.

کارگاه «کتاب سینما ۳»

داوود امیریان، نویسنده کودک و نوجوان در این کارگاه حضور خواهد داشت.

در کارگاه «کتاب سینما ۳» به نمایش و گپ و گفت‌وگو درباره فیلم «هابیت» ساخته پیتر جکسون بر اساس نوشته جان رونالد روئل تالین و ترجمه شاهده سعیدی پرداخته می‌شود.

گفتنی است نسخه دیجیتال کتاب «هابیت» در بخش دیجیتال کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد موجود است.

کارگاه «کتاب سینما ۳» روز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد واقع در خیابان شریعتی، پلاک ۱۰۵۷ برگزار می‌شود.

حضور برای اعضای کتابخانه در این کارگاه رایگان است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۹۴۰۰۴-۲۱ تماس بگیرید یا به سایت www.hepl.ir مراجعه کنید.

درباره کتاب هابیت

کتاب «هابیت» با ساختاری افسانه‌ای و ترجمه جذاب و شیرین، داستان شخصی به نام «بیلی‌بگینز» است که تقریبا ناخواسته، زندگی ساکت و آرام و بی‌دغدغه خود را رها می‌کند و به امید دستیابی به گنجی تمام نشدنی که اسماگ اژدها از آن نگه‌داری می‌کند، با کوتوله‌ها وارد سفری بسیار خطرناک می‌شود.

کوتوله‌ها قهرمان نیستند؛ بلکه اشخاصی حسابگرند که برای پول ارزش زیادی قایل هستند. برخی از آن‌ها حقه‌باز و خائن و افرادی بسیار بد هستند، برخی هم نه، افرادی نسبتا خوب و شرافتمندند.

 

کتاب سینما ۳

 

درباره نویسنده کتاب «هابیت»

جی آر آر تالکین نویسنده «هابیت» و «ارباب حلقه ها» پژوهشگر بریتانیایی ادبیات انگلوساکسن و قرون وسطا در سال ۱۸۹۲ در افریقای جنوبی زاده شد.

از آغاز شوق نوشتن او با عشق به زبان و اسطوره های ژرمنی، سروده‌های حماسی قهرمانی‌های رمنس‌های قرون وسطا، افسانه‌ها و قصه‌های پریان همراه بود.  تلاش تالکین در نخستین آثارش بازآفرینی متون کهن بود. تالکین از ۱۹۱۷ برای داستان‌هایش مکان تخیلی «زمین میانی» را آفرید؛ جایی که مکان وقوع ماجراهای «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» نیز شد.

کتاب «هابیت» در سال ۱۹۳۷ منتشر شد و بلافاصله با موفقیت فراوانی روبه‌رو شد  این داستان به سنت قصه‌های پریان بسیار نزدیک بود؛ اما در ساختار تفاوت‌های مهمی با آن‌ها داشت.

 

Submitted by editor71 on