۵۰ فعالیت خارج از خانه که خوب است کودکان پیش از ۱۲ سالگی انجام دهند

آیا تجربه‌هایی مانند ساخت یک پناهگاه با شاخه‌های خشک تا ساز زدن با یک برگ، بخشی اساسی از دوران کودکی نیستند؟

موسسه «نشنال تراست (National Trust)» انگلستان برای افزایش ارتباط کودکان با طبیعت، طرحی جدید را با عنوان «۵۰ فعالیت برای آن‌که پیش از ۱۲ سالگی انجام دهیم» آغاز کرده است.

طراحان و مجریان طرح «۵۰ فعالیتی برای آن‌که پیش از ۱۲ سالگی انجام دهیم» در موسسه نشنال تراست معتقد هستند انجام فعالیت‌های خارج از خانه و در دل طبیعت برای کودکان ضروری است؛ اما متأسفانه کودکان امروز به‌تدریج زمان کمتر و کمتری را در دل طبیعت می‌گذرانند و از انجام فعالیت‌های ساده‌ی خارج از خانه لذت می‌برند.

این طرح پس از انتشار نتایج پژوهش‌های نشنال تراست آغاز شد. پژوهش‌ها نشان دادند امروزه کمتر از ۱ کودک از هر ۱۰ کودک در طبیعت بازی می‌کند درحالی‌که این آمار در نسل گذشته نیمی از جمعیت بوده است. همچنین بررسی‌ها نشان داد، ۳ کودک از هر ۱۰ کودک تاکنون تجربه‌ی بالا رفتن از درخت را نداشته‌اند و ۱ کودک از هر ۱۰ کودک نمی‌تواند دوچرخه براند.

در این طرح سعی شده است ۵۰ فعالیت آسان و لذت‌بخش خارج از خانه که کودکان کمتر از ۱۲ سال خوب است انجام دهند، پیشنهاد شود. فعالیت‌هایی که در جنگل یا رودخانه، بالای تپه‌ یا در کنار ساحل قابل انجام هستند. فعالیت‌ها بر اساس ماهیت خود به ۵ دسته‌ و هر دسته به ۱۰ فعالیت تقسیم شده‌اند. برای هر فعالیت، یک صفحه‌ی راهنما نیز پیش‌بینی شده است. برای آغاز کار، کودکان یا والدین آن‌ها در وب‌سایت این طرح به آدرس https://www.50things.org.uk ثبت‌نام می‌کنند و سپس از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل این طرح، فعالیت‌ها را مرور، انتخاب و پس از انجام ثبت ‌می‌کنند. برای افزایش جذابیت، نشان‌ها و مدال‌هایی پیش‌بینی شده است که کودک پس از انجام چند فعالیت به آن‌ها دست پیدا می‌کند.

 

برگردان:
صفورا زواران حسینی
Submitted by editor71 on