برنده جایزه یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۱۶ اعلام شد

مگ روسوف، نویسنده ی امریکایی رمان های نوجوان جایزه یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۱۶ را از آن خود کرد.

مگ روسوف هم رمان های درباره ی عواطف و احساسات بشری و هم درباره ی مسائل مربوط به دنیای منطق می نویسد. داستان های او درباره ی جست و جوی معنا و هویت در جهان های ویژه و عجیب است. داستان های او شجاعانه، طنزآمیزش و منحصر به فرد هستند و به مخاطبش بینشی جدید می دهد.

مگ روسوف نخستین رمانش را در سال ۲۰۰۴ نوشت که دیستوپیایی است به نام «حالا چطور زندگی کنم» که با استقبال فراوانی رو به رو شد. 

از آن زمان تاکنون او ۶ رمان برای نوجوانان، چندین کتاب تصویری و یک رمان نیز برای بزرگسالان نوشته است. مجموعه آثار او بسیار متنوع است و خوانندگانی از هر سن را درگیر خود می‌کند.

روسوف درباره نوجوانانی می نویسد که در مرز بین کودکی و بزرگسالی هستند و در جست وجو برای یافتن خود با آزمون های سختی رو به رو هستند.

شخصیت ها در داستان های او با پرسش هایی درباره هویت، فردیت و موقعیت‌های چالش‌برانگیز روبه‌رو هستند. روسوف مانند آسترید لیندگرن با نوجوانان همدلی می کند و به آن ها وفادار است. او در داستان هایش از زبانی محکم، زنده و پرهیجان استفاده می کند و با درآمیختن طنز و دنیای های تیره شاهکار می آفریند.

مگ روسوف جایزه های بسیاری را دریافت کرده است که جایزه داستانی کودکان گاردین، مدال کارنگی و جایزه ادبیات نسل جوان آلمان از جمله آنهاست. کتاب‌های او به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او در سال ۲۰۱۴ از اعضا جامعه سلطنتی ادبیات بریتانیا شد.

جایزه یابود آسترید لیندگرن در مراسمی که ۳۰ ماه می در کنسرت هال استکهلم برگزار می‌شود به این نویسنده اهدا خواهد شد.

 

با جایزه یادبود آسترید لیندگرن آَشنا شویم

نویسنده
شبنم عیوضی
منبع
Submitted by editor3 on