تئاتر کودک و نوجوان برترین‌هایش را شناخت 

جشن انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر شامگاه یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در خانه هنرمندان برگزار شد. در این جشن از سوسن مقصودلو قدردانی شد و منوچهر اکبرلو نیز مدالیوم خانه تئاتر را دریافت کرد.

در این مراسم که با کمی تأخیر برگزار شد، ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر در سخنانی این جشن را به فعالان تئاتر کودک و نوجوان تبریک گفت. در ادامه بهزاد فراهانی نیز انجمن تئاتر کودک و نوجوان را یکی از منسجم‌ترین انجمن‌های خانه تئاتر دانست و گفت: مسئولیت پذیری هیأت مدیره این انجمن ناشی از حضور هنرمندان پیشکسوت و با سابقه و همچنین تلاش هنرمندان و اعضای انجمن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حواشی پیش آمده درباره انجمن نمایشگران حرکت خانه تئاتر، اظهار کرد: عکس‌العمل هنرمندان در برخی زمان‌ها غیر قابل پیش‌بینی است و ترجیح این است که این عکس‌العمل‌ها پیش نیایند. البته این موضوع ربطی به خانه تئاتر ندارد.

فراهانی تأکید کرد: خط قرمزهای نظام را رعایت کنید تا مشکلاتی همچون مشکلات پیش آمده در جشن یکی از انجمن‌ها، پیش نیاید.

یکی از بخش‌های جشن انجمن کودک و نوجوان خانه تئاتر به قدردانی از سوسن مقصودلو و همچنین اهدای مدالیوم خانه تئاتر به منوچهر اکبرلو اختصاص داشت. داود کیانیان در این بخش از مراسم با ذکر دلایلی اظهار کرد که امسال باید سال تئاتر کودک و نوجوان باشد.

سپس منوچهر اکبرلو نیز یادآور شد: من چهار آرزو دارم؛ اول اینکه در تئاتر کودک و نوجوان رقابت وجود نداشته باشد، سالن خصوصی تئاتر کودک و نوجوان راه‌اندازی شود، قهر آموزش و پرورش با تئاتر کودک و نوجوان تمام شود و اتحادیه هنرمندان تئاتر تشکیل شود زیرا خانه تئاتر گنجایش رسیدگی به مسائل این تعداد از هنرمندان تئاتر را ندارد.

در بخش معرفی برگزیدگان جشن انجمن کودک و نوجوان خانه تئاتر، در حوزه تئاتر فرهنگسراها جایزه موسیقی به عنایت کاظم بشیری برای نمایش «تصمیم مراد»، جایزه طراحی صحنه به سپیده اقدامی و الهام وفایی برای نمایش «نجات تهران»، جایزه طراحی لباس به شیما محترمی برای نمایش «قول می‌دم بزرگ نشم»، جایزه بازیگری زن به مینا محترمی برای نمایش «قول می‌دم بزرگ نشم»، جایزه بازیگری مرد به کاظم برزگر برای نمایش «پرنده عشق»، جایزه نویسندگی به محمد لقمانیان برای نمایش «نجات تهران» و جایزه کارگردانی به محمد رحمانی برای نمایش «پرنده عشق» اهدا شد.

در بخش عکاسی هم عکس مریم ملک از نمایش «جادوگر کوچولو» مورد قدردانی قرار گرفت و ساناز دریایی نیز برای عکاسی از نمایش «رستم پ غول آخر» برگزیده این بخش شد.

در بخش اصلی برگزیدگان جشن انجمن کودک و نوجوان خانه تئاتر نیز در بخش موسیقی ضمن تقدیر از رامین کهن برای نمایش «گیسوهایی برای پرواز»، عبدالله آتشانی برای نمایش «یک سیب برای دو نفر» و «غولاقو» برگزیده شد. در بخش طراحی صحنه نیز با تقدیر از سپیده حسینی برای نمایش «یک سیب برای دو نفر»، پریا علیمحمدی برای نمایش «هاکلبریفین» به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش طراحی لباس نیز ضمن تقدیر از سهیلا جوادی برای نمایش «پسر نیل»، روشنک کریمی برای نمایش «گیسوانی برای پرواز» برگزیده شد.

در بخش بازیگری زن نیز مژگان مولایی برای نمایش «گیسوانی برای پرواز» قدردانی شد و آنالیز شکوری برای نمایش «یک سیب برای دو نفر» به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش بازیگری مرد احمد مدرس و علیرضا دری به صورت مشترک مورد قدردانی قرار گرفتند و آرش صادقیان برای نمایش «جادوگر کوچولو» برگزیده شد.

در بخش نمایشنامه نویسی هم مجید بوربور برای نمایش «نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت» تقدیر شد و هادی حسنعلی برای نمایش «جادوگر کوچولو» به عنوان برگزیده معرفی شد.

حمید ملاحسینی برای نمایش «یک سیب برای دو نفر» در بخش کارگردانی جشن انجمن کودک و نوجوان خانه تئاتر مورد قدردانی قرار گرفت و فریبا دبیری نیز برای نمایش «جادوگر کوچولو» برگزیده این بخش شد.

در بخش ویژه نیز مانلی دری، رها آویژه و هوتن آزادی به عنوان بازیگران برگزیده کودک و نوجوان این جشن معرفی شدند.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
مهر
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor3 on