کتاب هایی درباره سلامت روانی برای کودکان

موسسه ی بوک تراست هم زمان با هفته ی آگاهی از سلامت روانی به معرفی چند کتاب در زمینه سلامت روانی برای کودکان و نوجوانان پرداخت. در انگلستان هفته ی گذشته، از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ می ۲۰۱۶، هفته ی آگاهی از سلامت روانی بود و موضوع اصلی امسال هم روابط سالم بود.

مسئله سلامت روانی مسئله ای که به طور مستقیم و غیرمستقیم زندگی بسیاری از کودکان و نوجوان را تحت الشعاع قرار می دهد. از هر ۱۰ کودک و نوجوان بین پنج تا شانزده سال یک نفر به اختلال روانی مبتلاست به این مفهوم که در هر کلاس سه کودک به این اختلال مبتلا هستند. در بزرگسالی این میزان بیش تر است و از میان چهار نفر یک نفر به این اختلال مبتلاست و این به این مفهوم است که بسیاری از کودکان با بزرگسالانی که مشکل سلامت روان دارند در ارتباط اند.

 ایجاد روابط خوب و سالم ویژگی اصلی سلامت روانی است و هفته ی آگاهی امسال هم به همین موضوع اختصاص داشت. بوک تراست به این مناسبت فهرستی از کتاب هایی را معرفی کرده که درباره سلامت روانی است و می تواند سطح آگاهی کودکان را در این زمینه بالا ببرد و آن ها را ترغیب کند تا در این زمینه گفت و گو کنند. بالا رفتن آگاهی نگاه منفی به این مسٔله را کم رنگ می کند و می تواندن درک واقعی نسبت به این بیماری به وجود آورد. بوک تراست همچنین به کمبود کتاب در این زمینه اشاره کرده است.

فهرست این کتاب ها در سایت بوک تراست 

 

نویسنده
بهار اشراق
کلیدواژه:
منبع
بوکتراست
Submitted by editor3 on