قدردانی از مربیان و آموزگاران خراسان جنوبی در همایش پایانی با من بخوان

در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه در دو مراسم در شهرهای بیرجند و بشرویه با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی و کارشناسان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، از مربیان و آموزگاران مجری برنامه با من بخوان در این استان قدردانی شد.  

در روز پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت همایش پایانی قدردانی از آموزگاران و مربیان بیرجند، خوسف و درمیان در سالن خانه معلم شهرستان بیرجند با حضور ۹۲ آموزگار پایه اول و مربی پیش‌دبستان که به مدت ۲ سال طرح را اجرا کرده بودند، برگزار شد. امسال ۱۷۵۰ کودک در این سه شهرستان تحت پوشش طرح بودند.

در این مراسم حسینی معاون آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، با اشاره به این‌که برنامه با من بخوان در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان بهترین طرح ترویج کتابخوانی جهان برگزیده شده و جایزه ایبی-آساهی را از آن خود کرده است، این موفقیت را به همه دست اندرکاران برنامه به ویژه مربیان و آموزگاران که مجریان اصلی این طرح بودند، تبریک گفت.

حسینی در ادامه سخنان خود با تشکر از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و جامعه یاوری فرهنگی، به تاثیرات برنامه با من بخوان در ایجاد انگیزه در مربیان و آموزگاران، ایجاد علاقه و انس به کتاب در کودکان و بهبود مهارت‌های آنان در حوزه زبان فارسی و سواد پایه اشاره کرد.

مریم اخگری مسئول پروژه با من بخوان در خراسان جنوبی نیز در این مراسم با سپاس از همکاری آموزش و پرورش خراسان جنوبی و مربیان و آموزگاران در اجرای برنامه با من بخوان، خاطر نشان کرد که پس از این دو سال همکاری و در کنار هم بودن، طرح تازه آغاز شده است. مهری صفایی از کارشناسان برنامه با من بخوان هم در سخنانی پس از تشکر و قدردانی از مجریان طرح، به ارزش و نقش مستندسازی در برنامه با من بخوان اشاره کرد.

همچنین در این مراسم کودکان پیش‌دبستانی مدرسه علیزاده شعری با موضوع کتاب را برای حاضران اجرا کردند. هر کدام از کودکان تاجی کاغذی که روی آن‌ها اصل‌های ارزش‌های زندگی: “عشق و دوستی، احترام به یکدیگر، مدارا، فروتنی، همکاری، خشنودی و شادی، مسئولیت و درستکاری” نوشته شده بود، بر سر و یکی از کتاب‌های با من بخوان را در دست داشتند. پس از اجرای شعر، نمایش کتاب “یک دقیقه صبر کن” توسط این کودکان برای حاضران به نمایش درآمد. کودکان پیش‌دبستانی دبستان امام حسن نیز نمایش عروسک انگشتی را اجرا کردند.

در این همایش چند مربی و آموزگار نیز از تجربه ها، خاطره ها و تاثیر این طرح سخن گفتند.

در پایان گواهی‌های پایان دوره با من بخوان از طرف موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و جامعه یاوری فرهنگی به مربیان و آموزگاران اهدا شد.

در روز جمعه ۲۴ اردیبهشت نیز همایش تجلیل از ۶۶ مربی پیش‌دبستانی و آموزگار پایه اول تا چهارم طرح با من بخوان شهرستان بشرویه در خانه معلم این شهرستان برگزار شد. کودکان تحت پوشش این شهرستان در سال جاری ۱۲۰۰ نفر بودند.

در این همایش رضوانیان مدیر آموزش و پرورش شهرستان بشرویه، امینی معاون آموزشی این شهرستان، احسانی کارشناس آموزش ابتدایی و قایمی کارشناس پیش‌دبستانی استان خراسان جنوبی برای حاضران سخن گفتند.

مریم اخگری نیز پس از نمایش فیلم لحظه‌ی اعلام برنده شدن برنامه «با من بخوان» در جایزه ایبی-آساهی با قدردانی از همکاری آموزش و پرورش شهرستان، مربیان و آموزگاران در سالی که گذشت، اظهار امیدواری کرد که اجرای طرح در شهریور ۹۵ با انرژی بیشتری از سر گرفته شود.

در این همایش کودکان پیش‌دبستانی مدرسه شکرزاده شیوه کار با کارت‌های الفباورزی را اجرا کردند و دانش‌آموزان مدرسه برکت ام‌الشهدا در حالی که کتاب‌های با من بخوان را در دست داشتند، سرودی با موضوع کتاب خواندند. یکی دیگر از کودکان هم شعری درباره کتاب را برای حاضران دکلمه کرد.

پس از بیان خاطره ها و تجربه ها از سوی چند تن از مربیان و آموزگاران، در پایان مراسم با اهدای گواهی‌های پایان دوره با من بخوان، از مربیان و آموزگاران مجری برنامه در این شهرستان قدردانی و سپاسگزاری شد.

 

نویسنده
سارا یوسف پور
Submitted by editor3 on