سه عنوان از کتاب‌های برنامه «با من بخوان» به چاپ دوم رسید

سه عنوان از کتاب‌های برنامه «با من بخوان» با ویرایش جدید به چاپ دوم رسید.

«مرغ سرخ پاکوتاه»، «چه و چه و چه یک بچه» و «نخستین کتابخانه من» سه عنوان از کتاب‌های برنامه «با من بخوان» است که انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، ویراست دوم آن‌ها را تابستان ۹۵ منتشر و درآمد و سود حاصل از انتشار این کتاب‌ها را به برنامه «با من بخوان» اهدا کرده است. طرح «با من بخوان» در سال ۱۳۹۰ از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان راه‌اندازی شد و با شعار «همه کودکان حق دارند کتاب با کیفیت بخوانند» فعالیت خود را آغاز کرد.

«مرغ سرخ پاکوتاه»، داستان مرغی است که دانه‌ای طلایی پیدا می‌کند و از همه حیوانات مزرعه می‌خواهد در کاشت دانه به او کمک کنند. در این داستان منظوم که پروین دولت‌آبادی، شاعر برجسته کودکان، آن را سروده و پرستو حقی آن را تصویرگری کرده، مفاهیمی نظیر کار، تلاش و کوشش، تحسین و تنبلی نکوهش شده است.

«چه و چه و چه یک بچه» نوشته محمدهادی محمدی و تصویرگری هدی عظیمی، روایتی موزون و آهنگین است درباره خرگوشی که ۹ بچه به دنیا می‌آورد. در این کتاب خردسالان با زبانی که در آن آواورزی هم هست، شمارش اعداد از ۱ تا ۹ را می‌آموزند. این کتاب به سبب داشتن ریتم و تکرار نام واژه‌ها برای کودکان صفر تا دو سال نیز پیشنهاد می‌شود.

مجموعه کتاب‌های مقوایی «نخستین کتابخانه من» در شش جلد بر اساس طرحی از زهره قایینی، کودکان صفر تا دو سال را با اولین واژه‌ها آشنا می‌کند. هر یک از جلدهای این کتاب به معرفی بخشی از واژه‌های مورد نیاز کودکان می‌پردازد که آوای جانوران، شمارش، اشیا و اجسام پیرامون نوزادان و نوپایان، نام خوراکی‌ها، نام برخی رنگ‌ها و معرفی اشیا و لوازم مورد استفاده آن‌ها را شامل می‌شود.

«با من بخوان» برنامه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی بین کودکان خانواده‌های کم‌درآمد، کودکان مناطق محروم و کودکان در بحران است. این طرح بر پایه رساندن کتاب‌های مناسب و باکیفیت به کودکان و نوجوانانی است که در وضعیت معمول زندگی دسترسی به کتاب مناسب ندارند یا در وضعیت‌های ویژه مانند رخدادهای فاجعه‌بار طبیعی و اجتماعی نیاز به کتاب‌درمانی و دسترسی به کتاب‌های مناسب دارند. گزینش آگاهانه کتاب‌های مناسب و باکیفیت، طبقه‌بندی سنی و موضوعی و رساندن بسته‌های کتاب به خانواده‌ها و آموزشگاه‌ها مشخصه مهم این برنامه و نخستین گام اساسی آن است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب‌ها می‌توانند به سایت www.hodhod.com مراجعه کنند یا با شماره ۸۸۵۵۳۵۲۸-۲۱ تماس بگیرند.
 

نویسنده
فاطمه بدری
کلیدواژه:
Submitted by editor71 on