انتخاب نامزدهای ایرانی دریافت جایزه «استرید لیندگرن» سال ۲۰۱۷

توران میرهادی از سوی موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به‌عنوان نامزد دریافت جایزه «استرید لیندگرن» سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برای سال ۲۰۱۷، توران میرهادی را به‌عنوان نامزد دریافت جایزه‌ی جهانی «استرید لیندگرن» به هیئت داوران معرفی کرده است. این موسسه از سال ۲۰۰۷ برای سال‌های پیاپی، نام توران میرهادی، استاد برجسته‌ ادبيات کودکان ايران را که بیش از ۶۰ سال در عرصه ادبیات کودکان و آموزش و پرورش فعالیت داشته، برای دریافت این جایزه جهانی اعلام کرده است.

آسترید لینگدرن از مهم‌ترین جایزه‌های ادبیات کودک و نوجوان به شمار می‌آید. این جایزه، یادبود و بزرگداشتی از نام «آسترید لینگدرن»، نویسنده سوئدی از مشهورترین و تاثیرگذارترین نویسندگان کودک در جهان است که مهم‌ترین اثر او «پی پی جوراب بلند» به بیش از ۹۰ زبان ترجمه شده و مورد استقبال کودکان سراسر دنیا قرار گرفته است.

این جایزه هر سال با حضور بیش از ۶۰ کشور جهان و با هدف افزایش کیفیت ادبیات کودکان و توجه به حقوق کودکان برگزار می‌شود که طی آن به یک یا بیش از یک نویسنده، تصویرگر کتاب کودک، قصه‌گو، مروج و نهاد فعال در حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتاب‌خوانی، جایزه «آسترید لینگدرن» اعطا می‌شود.

در حال حاضر در ایران، شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان از امتیاز معرفی چهره‌ها به‌عنوان نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن برخوردار هستند.

توران میرهادی، فرهاد حسن‌زاده (نویسنده) و پژمان رحیمی‌زاده (تصویرگر) از سوی ایران برای دریافت جایزه آسترید لینگدرن ۲۰۱۷ معرفی شدند

 

Submitted by editor71 on