سومین شماره ماهنامه داروگ منتشر شد

سومین شماره‌ی ماهنامه‌‌ی «داروگ»، اولین نشریه‌ی نوجوانان دوستدار محیط زیست منتشر شد.

 در جدیدترین شماره‌ی داروگ، خبرهای مربوط به مسابقه‌ها و جشنواره‌های کودک و نوجوان با موضوع محیط زیست را می‌خوانیم. در ادامه، گزارش‌هایی از کمپین‌های ایرانی «من #بین_خطوط می‌رانم»، «#سه_شنبه‌_های_بدون_خودرو »، «#آشغال_نریزیم» و ... آمده و هفت کمپین‌ بین‌المللی محیط زیستی برای نوجوانان معرفی شده است. 

طبیعت‌گردی و راه‌ها و روش‌های زندگی در طبیعت از دیگر مطالب این شماره هستند. گفت‌وگو با اسرا مفاخری، دختر ۱۴ساله‌ی غارنورد، مطلب دیگری است که طی آن مخاطبان نشریه با این ورزش آشنا می‌شوند.
 
یک پیشنهاد شغلی برای آینده‌ی نوجوانان نیز در این نشریه به چشم می‌خورد: محیط‌بانی. در این نوشته، نوجوانان ابتدا با شغل محیط‌بان آشنا می‌شوند و در ادامه، راه‌های فراگیری این شغل و ورود به آن را می‌خوانند.
 
محمد عبدی، رمان‌نویس ساکن جزیره‌ی قشم، از جمله افرادی است که در تمام رمان‌های نوجوانش دغدغه‌های محیط زیستی دارد؛ در این شماره ضمن گفت‌وگویی با این نویسنده، آثارش نیز به‌طور جداگانه معرفی شده است. مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده‌ی کودکان و نوجوانان نیز در گپی دوستانه با داروگ، تجربه‌های محیط‌زیستی خود را بازگویی کرده است.
 
زندگی حیوانات شهری ماننده گربه و کبوتر، بخش دیگری است که در آن مخاطبان داروگ با بایدها و نبایدهای حیات‌وحش روی پشت‌بام‌ها آشنا می‌شوند.
 
گزارشی از موزه‌ی حیات وحش دارآباد، نگاهی به ساخت کاردستی با استفاده از دورریختنی‌ها، معرفی افعی دماوندی، انمیشین‌ زوتوپیا و چند انفوگراف با موضوع تغییرات آب و هوا، از دیگر مطالب داروگ مردادماه هستند.
 
در این نشریه همچنین مطالبی از نوجوانان شرکت‌کننده در جشنواره‌ی محیط‌زیستی سپیدار در قالب داستان و شعر آمده است؛ ضمن آن‌که در سرمقاله، از تمام نوجوانان کشور خواسته شده است که گزارش‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های خود از محیط زیست اطراف را برای درج در نشریه و سایت آن ارسال کنند.

برای دریافت داروگ با ما تماس بگیرید:
تلفن: ۸۸۵۰۵۰۵۵  داخلی ۱۶۰۰

 

منبع
سایت دنیای سبزتر
Submitted by editor71 on