فراخوان سومین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی

دبیر سومین جشنواره‌ی تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی گفت: گروه‌های ترویج کتاب‌خوانی فرصت دارند تا تاریخ ۲۵ شهریورماه، مستندات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن حاجی ‌زین‌العابدینی؛ دبیر سومین جشنواره‌ی تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره با هدف تشویق و تقدیر از گروه‌هایی که در حوزه‌ی ترویج کتاب‌خوانی فعالیت می‌کنند، راه‌اندازی شد و امسال سومین دوره‌ی این جشنواره برگزار می‌شود. همچنین بنیاد ملت نیز حامی مالی این دوره از جشنواره است.

وی با اشاره به مشارکت گروه‌های خاص در این دوره از جشنواره عنوان کرد: در سومین دوره جشنواره برخی گروه‌های ویژه مانند معلمان و اساتید دانشگاه، مهدکودک‌های مروج کتاب، پیش‌نمازان و امامان جمعه‌ی مروج کتاب و مروجان الکترونیکی کتاب حضور دارند. البته گروه‌های دیگر مروج کتاب‌خوانی نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

حاجی ‌زین‌العابدینی از بین‌المللی شدن جشنواره‌ی تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: در سومین دوره‌ی جشنواره، گروه‌ها و افرادی که در خارج از مرزهای کشور (افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، هند و...) در حوزه‌ی کتاب‌خوانی به زبان فارسی فعال هستند نیز تقدیر خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین جایزه‌ی استمرار نیز برای گروه‌هایی در نظر گرفته شده است که در دو سال گذشته در این جشنواره برگزیده شده‌اند اما همچنان به فعالیت‌های خود در حوزه‌ی تشویق به کتاب‌خوانی ادامه می‌دهند.

دبیر سومین جشنواره‌ی تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی در پایان عنوان کرد: گروه‌های ترویج کتاب‌خوانی فرصت دارند تا تاریخ ۲۵ شهریورماه، مستندات خود را به آدرس الکترونیکی moravejan3.95@gmail.com ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، مراسم اختتامیه‌ی سومین جشنواره‌ی مروجان کتاب‌خوانی هم‌زمان با هفته کتاب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده‌ی شرایط شرکت در این جشنواره می‌توانند به وبگاه http://moravejan.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۸۱۶۲۲۹۸۴-۰۲۱ تماس بگیرند.

منبع
خبرگزاری کتاب ایران
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on