دهمین شماره داروگ منتشر شد

دهمین شماره داروگ نخستین نشریه نوجوانان دوستدار محیط‌زیست منتشر شد. داروگ خردادماه نیز همانند شماره‌های گذشته این نشریه، همراه با یک پوستر تمام رنگی رایگان است.

بخش‌های مختلف دهمین شماره داروگ

پارک جانوران

هیچ وقت فکر می‌کردید دایناسورها هم بتوانند فریبکار باشند؟ با خواندن نخستین مطلب بخش پارک جانوران در دهمین شماره داروگ، با فریبکاری این موجودات عظیم‌الجثه آشنا می‌شوید. پس از دایناسورها هم به آب‌های زیبای خلیج فارس می‌روید و سری به لاک‌پشت پوزه‌عقابی می‌زنید و متوجه می‌شوید چرا باید بیش‌ترمواظب پوزه‌عقابی‌ها بود.

سرگرمی

در ابتدای این بخش مطلبی خواندنی از کارتون غارنشین‌ها در انتظار نوجوانانی است که به سینما و کارتون علاقه دارند. پس از پاسخ دادن به معماهای دهمین شماره داروگ و فرستادن آن‌ها برای مجله، با زندگی گالیله فیزیکدان بزرگ البته با زبان طنز آشنا می‌شوید و طرز ساختن اوریگامی لاک‌پشت را یاد می‌گیرید.

بچه‌های سبز

مطالب این بخش کار بچه‌های داروگی است که برای مجله ارسال کرده‌اند. شما هم می‌توانید با ارسال مطلب برای داروگ از نویسندگان این بخش باشید.

خبرخوش

در این بخش می‌توانید خبرهای مفید محیط زیستی را بخوانید. از جهانی شدن ژئوپارک قشم تا ثبت معنوی شدن قصه قدیمی «مهمان‌های ناخوانده».

طبیعت‌گردی

کلی مطالب و گفت‌وگوهای خواندنی در این بخش منتظرتان است. از آموزش بازی در طبیعت تا گفت‌وگو با جوانی که با یک کوله‌پشتی و دوربین عکاسی ایران را هیچهایک می‌کند. قهرمانان نوجوان ورزش سه‌گانه هم در این شماره با داروگ گفت‌وگوهای خواندنی کرده‌اند.

زنبورانه

اگر می‌خواهید سالم زندگی کنید و سالم بمانید، نخستین مطلب بخش زنبورانه در دهمین شماره داروگ می‌تواند خیلی کمکتان کند. این بخش با مطلبی مفید در مورد کربوهیدرات‌ها شروع می‌شود و در ادامه با کاشت « ناز ژاپنی» و ساختن باغچه مینیاتوری آشنا می شوید.

زمین ما

در ابتدای این بخش با یک فروشگاه ویژه آشنا می‌شوید. فروشگاهی که ماریا در شهر بازیافت تاسیس کرده و با فروشگاه‌هایی که تا امروز رفته‌اید فرق‌های زیادی دارد. در ادامه این بخش به ۴۰ سال نوری آن طرف‌تر در کهکشان می‌روید تا شاید بتوانید جایی شبیه به زمین را برای زندگیتان پیدا کنید. در آخر هم به این سوال که کیهان از چه ساخته شده است، جواب می‌دهید.

داروگ دهم نیز مانند شماره‌های گذشته، با  کمیک‌استریپ ماجراهای پرفسور در زیست‌بوم‌ها به پایان می‌رسد.

دهمین شماره داروگ، ماهنامه اختصاصی اطلاعات و آموزش حفاظت از محیط‌زیست، خردادماه ۱۳۹۶ با قیمت ۵۰۰۰ تومان منتشر شد.

 

دهمین شماره داروگ

 

Submitted by editor71 on