۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت روز بین‌المللی «زندگی با هم در صلح»

۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ روز بین‌المللی «زندگی با هم در صلح» است که از سال گذشته جشن گرفته می‌شود.

«زندگی با هم در صلح» با پذیرش تفاوت‌ها و گوش دادن به همدیگر، شناخت یکدیگر، احترام و قدردانی از دیگران میسر می‌شود.

 روز بین‌المللی «زندگی با هم در صلح» روزی است برای بسیج تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای ترویج صلح، مدارا، انعطاف‌پذیری، درک و همبستگی و روزی است برای همکاری بیشتر برای حل اختلافات و متحد شدن با وجود تفاوت‌ها تا بتوان به صلح پایدار دست یافت.

درباره پیشنیه روز «زندگی با هم در صلح»

پس از جنگ جهانی دوم، سازمان ملل متحد برای نجات نسل‌های بعدی از وقوع جنگی دیگر تاسیس شد. یکی از اهداف آن دستیابی به همکاری بین‌المللی برای حل مسائل بین‌المللی از جمله ترویج و تشویق به احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی برای همه با هر نژاد، جنسیت، زبان و مذهبی است.

در سال ۱۹۹۷ مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال ۲۰۰۰ را به عنوان «سال جهانی فرهنگ صلح» اعلام کرد. در سال ۱۹۹۸، سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ را به عنوان «دهه بین‌المللی فرهنگ صلح و خشونت برای کودکان جهان» اعلام کرد.

در سال ۱۹۹۹، مجمع عمومی اعلامیه و برنامه اقدام برای فرهنگ صلح را به عنوان ماموریتی جهانی برای جامعه بین‌المللی و به ویژه نظام سازمان ملل متحد برای ارتقاء فرهنگ صلح و عدم خشونت به نفع همه بشریت، از جمله نسل‌های آینده تصویب کرد.

صلح صرفا عدم وجود اختلاف نیست، صلح مشارکتی است مثبت و فعال که در آن گفت وگو کردن تشویق می‌شود و اختلافات با درک متقابل و همکاری حل می‌شود.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on