مراسم نود و دومین سال تولد توران میرهادی برگزار می‌شود

نود و دومین سال تولد توران میرهادی روز جمعه ۲۴ خرداد با مشارکت شورای کتاب کودک و موسسه پژوهشی کودکان دنیا و با همکاری کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

مراسم نود و دومین سال تولد توران میرهادی روز جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ در تالار  قلم، کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

توران میرهادی ( ۲۶ خرداد سال ۱۳۰۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵) استاد ادبیات کودک، نویسنده و کارشناس آموزش و پرورش و شخصیت برجسته فرهنگی است. میرهادی بیش از شصت سال در گستره آموزش و پرورش و فرهنگ و ادبیات کودکان کوشید و در این راه یکی از چهره‌های تأثیرگذار سده کنونی ایران است. او به همراه همسرش محسن خمارلو به مدت ۲۵ سال مجتمع آموزشی تجربی فرهاد یا مدرسه فرهاد را از از سال ۱۳۳۴ (خورشیدی) تا ۱۳۵۹ (خورشیدی) اداره کرد. این مجتمع یکی از آموزشگاه‌های تجربی و الگوواره ایران بود که هدف‌ها و کارکردهای آموزش و پرورش مدرن در آن تجربه و ارزیابی می‌شدند. توران میرهادی به همراه لیلی ایمن (آهی) همچنین یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک است و از سال ۱۳۵۸ (خورشیدی) سرپرستی تدوین و تألیف فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را نیز برعهده داشته‌است. میرهادی را «مادر ادبیات کودک و نوجوان در ایران» خوانده‌اند.

در دعوت نامه این مراسم آمده است:

«از آنجا که بخش بزرگی از سازمان‌های فعال در حوزه  کودکان وامدار اندیشه‌ها و ایده‌های توران میرهادی هستند، امسال این مراسم بزرگ با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و غیردولتی از سراسر کشور برگزار خواهد شد. این مراسم فرصتی برای تعهدی دوباره برای کمک به زندگی بهتر کودکان در تمام این آب و خاک است.»

ورود برای همگان آزاد است.

سازمان‌های فعال کودکان از شهرهای مختلف کشور جهت شرکت در این برنامه لطفا از طریق واتساپ برای ما پیغام بگذارند.

۹۸۹۱۲۷۷۸۳۷۵۲

شماره تماس شورای کتاب کودک ۶۶۴۰۸۰۷۴

@koodakandonya

 

Submitted by editor3 on