کتاب کودک و میراث فرهنگی منتشر شد

«کودک و میراث فرهنگی: آشنایی میراث فرهنگی برای کودکان و نوجوانان به‌همراه آموزش گام‌به‌گام ده کارگاه»، تألیف «لیلا کفاش‌زاده»، کتابی است که به مربیان و علاقه‌مندان، چگونگی ارائه مفاهیم کلّی میراث فرهنگی به کودکان و نوجوانان را می‌آموزد. بی‌گمان هر دوره سنی کودکان و نوجوانان، نیازهای ویژه‌ای دارد که نقش مهمی در آموزش دارند. در این کتاب بررسی می‌شود که مفاهیم میراث فرهنگی در چه دوره سنی به کودکان و نوجوانان قابلیت آموزش و یاددهی دارد.

مؤلف کتاب کوشیده است انواع میراث فرهنگی (ملموس و ناملموس) و مصادیق آن را در زندگی توضیح دهد. در بخشی از کتاب، هوش‌های هشت‌گانه کودکان و تقویت آن‌ها در بازدید از موزه‌ها بررسی و توضیح داده می‌شود که موزه‌ها همچون «دگر مکان‌ها» چگونه به بهترین مکان آموزشی غیر رسمی می‌توانند تبدیل شوند.

کتاب کودک و میراث فرهنگی منتشر شد

کتاب با یادداشت‌های «نوش‌آفرین انصاری»، دبیر «شورای کتاب کودک» و «ثریا قزل‌ایاغ» از پیش‌گامان کتابداری و ادبیات کودک ایران، دربارهٔ اهمیّت آموزش میراث فرهنگی و انتقال مفاهیم فرهنگی به نسل آینده، آغاز شده است.

در بخش دوم کتاب کودک و میراث فرهنگی، ده کارگاهی که از دوازده سال پیش از سوی نگارنده و دیگر همکاران و همیاران میراث فرهنگی برگزار شده است، ارائه می‌شود. یکی از ویژگی‌های این کارگاه‌ها، ارائه آن‌ها به شکل راه‌کارهای اجرایی است تا همهٔ خوانندگانِ کتاب، در هر گوشه‌ای از جهان، این کارگاه‌هارا برای آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی بتوانند برگزار کنند.

کتاب کودک و میراث فرهنگی را «پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری»، در آذرماه امسال در ۱۶۴ صفحه چاپ و منتشر کرده است.

مخاطبان این کتاب، موزه‌داران، مربیان، آموزگاران، پدرها و مادرها و همه علاقه‌مندان به این حوزه می‌تواند باشد.

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by admin on