بازی پرش با گونی

در بازی سرگرم‌کننده‌ی پرش با گونی[1] کودکان می‌پرند تا به خط پایان برسند. آن‌ها هر دو پای‌شان را در یک گونی می‌گذارند و آن را تا کمر، بالا می‌کشند و می‌پرند. شکل ساده‌ی این بازی، به کودکان امکان می‌دهد در هر محیط بازی که قرار دارند، فعالیت داشته باشند و از بازیگوشی لذت ببرند! هرچه شمار شرکت‌کنندگان در این مسابقه بیشتر باشد، بازی جالب‌تر می‌شود. در این بازیِ سرگرم‌کننده، بازی‌کنان درحالی‌که پاهای‌شان در گونی جای گرفته است به طرف خط پایان می‌پرند. پرش با گونی، یک بازی گروهی عالی‌ است که می‌شود به‌عنوان یک برنامه‌ی شاد و سرگرم‌کننده برای جشن تولد کودکان در فضای آزاد نیز در نظر گرفت.

شرایط بازی پرش با گونی

تعداد بازیکن: دست‌کم دو نفر

سن: پنج سال به بالا

لوازم مورد احتیاج بازی: یک عدد گونی یا کیسه ی پارچه‌ای

محل بازی: فضای آزاد

مدت زمان بازی: 10 دقیقه

قوانین بازی پرش با گونی

قواعد بازی، آسان و ابزار آن، ساده است. نخست، کیسه‌های بزرگ و محکم و مقاومی مانند گونی تهیه و سپس مسیر بازی را طراحی کنید، یا خیلی ساده یک خط شروع و پایان بکشید. با پا وارد گونی شوید و تا کمر، گونی را بالا بکشید و با دست آن را بگیرید و با پرش به طرف خط پایان بروید. اولین نفری که به خط پایان برسد، برنده‌ی مسابقه است.

در سایت کتابک بخوانید:  آشنایی با بازی‌های سنتی قدیمی و محلی

 اگرچه بازی‌های سنتی، ساده به نظر می‌رسند، تأثیر آموزشی آن‌ها بسیار است.

فواید آموزشی بازی پرش با گونی

  • تمرین تعادل
  • مهارت‌های حرکتی درشت[2]
  • بازی گروهی
  • یادگیری و گوش‌سپاری به قوانین بازی

تاریخچه بازی پرش با گونی[3]

گفته می‌شود این بازیِ بسیار ساده، در سال 1967 شکل گرفت. خانواده‌ی فقیر کشاورزی، که نمی‌توانستند هیچ وسیله‌ای برای بازی پسرشان در روز تولداش تهیه کنند، این بازی را اختراع کردند. آن‌ها در جشنی که به مناسبت تولد پسرشان ترتیب دادند گونی های سیب زمینی را خالی کردند و به مهمان‌ها دادند تا با قراردادن پاهای‌شان در گونی‌ها مسابقه بدهند.

کودکان مشغول بازی پرش با گونی

معرفی بازی پرش با گونی

بازی پرش با گونی  در سطح حرفه‌ای [4]

این بازی در سطح حرفه‌ای به‌صورت انفرادی است و بسیاری از بازی‌کنانی که آن را در سطح حرفه ای دنبال می کنند، مربی خصوصی دارند. به همان اندازه که رسیدن به مقام حرفه‌ای افتخار است، آرزوی هر بازی‌کنی رسیدن به دربی این بازی است. دربی این بازی متشکل از افراد نخبه و متخصص ورزشی است. بازی‌کنان از سنین بسیار پایین آموزش می‌بینند و زندگی خود را وقف این ورزش می‌کنند. هر سال دربی در مناطق مختلف و با تشخیص هیأت دربی برگزار می‌شود، و معمولاً محل برگزاری این مسابقه، زمین گسترده و همواری دارد. 

مسابقات پرش با گونی


[1] Sack Race/ Potato Sack Racing

[2] مهارت‌هایی که کل بدن را درگیر می کند.

برگردان:
شیرین سلیمی
ویراستار:
Submitted by editor69 on