فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی لاک پشت، ۲ خرداد

۲۳ می برابر با ۲ خرداد ماه روز جهانی لاک‌پشت است. لاک پشت‌ها خزندگانی هستند که در محیط‌های بسیاری در سراسر جهان یافت می‌شوند. این موجودات نقش مهمی در اکوسیستم خود دارند. آنها چاله‌هایی را حفر می‌کنند که در آن موجودات دیگر زندگی می‌کنند و سواحل ما را با تغذیه از ماهی‌های مرده تمیز نگه می‌دارند. آنها تعادل اکولوژیکی را حفظ می‌کنند و بنابراین، حفظ این حیوانات بسیارمهم است.

این روز اولین بار توسط سازمان آمریکایی نجات لاک پشت در سال 2002 جشن گرفته شد. دلیل نامگذاری چنین روزی کاهش تعداد این حیوانات به دلیل دخالت انسان و خطرات زیست‌محیطی است. مدارس، مراکز امداد و نجات و دوستداران طبیعت همگی در این روز گرد هم می‌آیند تا درباره این موجودات بیشتر بیاموزند و برای نجات آنها کمک کنند.

کتابک برای روز جهانی لاک‌پشت کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

کتاب پارچه‌ای لاک‌پشت و زرافه/ برای ۰ تا ۱ سال/ (معرفی کتاب کتاب پارچه‌ای لاک‌پشت و زرافه/ خرید کتاب کتاب پارچه‌ای لاک‌پشت و زرافه)
خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت/ خرید کتاب خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت)
مسابقه‌ی خرگوش و لاک‌پشت – قصه‌های شیرین مغزدار/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب مسابقه‌ی خرگوش و لاک‌پشت – قصه‌های شیرین مغزدار/ خرید کتاب مسابقه‌ی خرگوش و لاک‌پشت – قصه‌های شیرین مغزدار)
روزی که لاک‌پشت پنگوئن شد/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب روزی که لاک‌پشت پنگوئن شد/ خرید کتاب روزی که لاک‌پشت پنگوئن شد)
لاک‌پشت ترسو/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب لاک‌پشت ترسو/ خرید کتاب لاک‌پشت ترسو)
مجموعه فرانکلین/ برای ۳ تا ۹ سال/ (معرفی مجموعه فرانکلین/ خرید مجموعه فرانکلین)
لاک‌پشت سبز/ برای ۳ تا ۹سال/ (معرفی کتاب لاک‌پشت سبز/ خرید کتاب لاک‌پشت سبز)
قرمز قرمز قرمز/ برای ۳ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب قرمز قرمز قرمز/ خرید کتاب قرمز قرمز قرمز)
ترومن – داستان کوشش‌های لاک‌‌پشتی/ برای ۳ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب ترومن – داستان کوشش‌های لاک‌‌پشتی/ خرید کتاب ترومن – داستان کوشش‌های لاک‌‌پشتی)
لاک‌پشت فسفسو – مجموعه کارآگاه زبل/ برای ۷ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب لاک‌پشت فسفسو – مجموعه کارآگاه زبل/ خرید کتاب لاک‌پشت فسفسو – مجموعه کارآگاه زبل)
شاه لاک‌پشت‌ها و یک قصه‌ی دیگر/ برای ۷ تا ۹سال/ (معرفی کتاب شاه لاک‌پشت‌ها و یک قصه‌ی دیگر/ خرید کتاب شاه لاک‌پشت‌ها و یک قصه‌ی دیگر)
لاک‌پشت و دام آهو/ برای ۷ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب لاک‌پشت و دام آهو/ خرید کتاب لاک‌پشت و دام آهو)
دراج و لاک‌پشت/ برای ۷ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب دراج و لاک‌پشت/ خرید کتاب دراج و لاک‌پشت)
من شگفت‌انگیزترین جانور دریا هستم!/ برای ۷ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب من شگفت‌انگیزترین جانور دریا هستم!/ خرید کتاب من شگفت‌انگیزترین جانور دریا هستم!)
کتاب پرتقالی، لاک‌پشت و عروسش و ۳۰ افسانه‌‌ی دیگر – مجموعه افسانه‌‌های شیرین دنیا/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب پرتقالی، لاک‌پشت و عروسش و ۳۰ افسانه‌‌ی دیگر – مجموعه افسانه‌‌های شیرین دنیا/ خرید کتاب پرتقالی، لاک‌پشت و عروسش و ۳۰ افسانه‌‌ی دیگر – مجموعه افسانه‌‌های شیرین دنیا)
لاک‌پشت فيلی/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب لاک‌پشت فيلی/ خرید کتاب لاک‌پشت فيلی)
هنگام لاک‌پشت‌ها/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب هنگام لاک‌پشت‌ها/ خرید کتاب هنگام لاک‌پشت‌ها)
گشت لاک‌پشت – داستان‌های حیات‌وحش ۸/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب گشت لاک‌پشت – داستان‌های حیات‌وحش ۸/ خرید کتاب گشت لاک‌پشت – داستان‌های حیات‌وحش ۸)
دختری به نام لاک‌پشت/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب دختری به نام لاک‌پشت/ خرید کتاب دختری به نام لاک‌پشت)

 

پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on