فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی دراکولا، ۵ خرداد

26 می برابر با ۵ خرداد «روز جهانی دراکولا» است، روزی که رمان معروف دراکولا نوشته برام استوکر منتشر شد. دراکولا که در سال 1897 منتشر شد، داستان جاناتان هارکر، تاجری را روایت می‌کند که برای بازدید از کنت دراکولای مرموز به ترانسیلوانیا سفر می‌کند. هارکر پس از فهمیدن اینکه دراکولا یک خون‌آشام است فرار می‌کند و نامزد هارکر و چند دوست او را نجات می‌دهند و کنت را می‌کشند.

دراکولا اولین خون‌آشام در ادبیات انگلیسی نیست، اما می‌توان گفت که مشهورترین آنهاست. وقتی نام دراکولا را می‌شنوید، بلافاصله تصویر یک خون‌آشام را مجسم می‌کنید. کلیشه‌های خون‌آشام زیادی وجود دارد. بسیاری از کلیشه‌های خون‌آشام از داستان‌های عامیانه فرهنگ‌های مختلف رایج شده‌اند.

کتابک برای روز جهانی دراکولا کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

خفاش کوچولو در سرزمین دراکولا ـ ماجراهای خفاش کوچولو 3/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب خفاش کوچولو در سرزمین دراکولا ـ ماجراهای خفاش کوچولو 3/ خرید کتاب خفاش کوچولو در سرزمین دراکولا ـ ماجراهای خفاش کوچولو 3)

خانه‌ی تسخیرشده‌ی من ـ آرمنته‌ی جن‌زده 1/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب خانه‌ی تسخیرشده‌ی من ـ آرمنته‌ی جن‌زده 1/ خرید کتاب خانه‌ی تسخیرشده‌ی من ـ آرمنته‌ی جن‌زده 1)

مجموعه پنج جلدی خون‌آشام/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی مجموعه پنج جلدی خون‌آشام/ خرید مجموعه پنج جلدی خون‌آشام)

 

پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on