فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی حمام، ۲۴ خرداد

 14 ژوئن «روز جهانی حمام» است. حمام کردن یکی از تجربه‌های آرامش‌بخش تقریباً در دسترس است. روز جهانی حمام تنها روزی از سال نیست که باید حمام را انتخاب کنیم! بیایید با آن روبرو شویم. اگر اینطور باشد استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در روزهای تابستان بسیار آزاردهنده‌ می‌شود!

افسانه‌ها حاکی از آن است که در 14 ژوئن، ریاضیدان، دانشمند و محقق یونانی، ارشمیدس، هنگام حمام کردن متوجه شد که می‌توان حجم یک جسم را با غوطه‌ور شدن در آب به دقت اندازه‌گیری کرد.

زمان حمام فرصتی ایده‌آل برای یادگیری و کشف در کودکان است. اسباب‌بازی‌های حمام می‌توانند ویژگی‌های فیزیکی مانند خالی و پر، شناوری، سنگینی و سبکی را به کودکان آموزش دهند در حالی که در وان سرگرم هستند!

امروزه ما به حمام‌های راحت با دوش و جریان آب تحت کنترل عادت کرده‌ایم. امادر گذشته‌ای نه چندان دور، حمام کردن تجربه‌ای کاملاً سخت بود. به عنوان مثال، در قرن نوزدهم در انگلستان، حمام صرفاً یک ظرف بزرگ فلزی سرد بود که در جلوی شومینه قرار می‌گرفت (بدون هیچ لوله‌کشی) و در سایر نقاط جهان، مردم وقتی می‌خواستند خود را تمیز کنند، مجبور بودند در یک حوض یا رودخانه شیرجه بزنند و در شرایط آب و هوایی سرد و سایر خطرات بهداشتی مقاومت کنند. همچنین امروزه افراد زیادی در جهان هستند که به آب تمیز و آشامیدنی دسترسی ندارند. خوب است به خاطر داشته باشیم که هرگز آب را هدر ندهیم.

کتابک برای روز جهانی حمام کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

قصه‌هایی برای 2ساله‌ها ـ دایناسوری که حمام نمی‌رفت و 11 قصه‌ی دیگر/ برای ۱ تا ۳ سال/ (معرفی کتاب قصه‌هایی برای 2ساله‌ها ـ دایناسوری که حمام نمی‌رفت و 11 قصه‌ی دیگر/ خرید کتاب قصه‌هایی برای 2ساله‌ها ـ دایناسوری که حمام نمی‌رفت و 11 قصه‌ی دیگر)

خر کوچولو حمام می‌کند ـ مجموعه‌ی خر کوچولو/ برای ۱ تا ۵ سال/ (معرفی کتاب خر کوچولو حمام می‌کند ـ مجموعه‌ی خر کوچولو/ خرید کتاب خر کوچولو حمام می‌کند ـ مجموعه‌ی خر کوچولو)

کبوتر باید حمام کند!/ برای ۳ تا ۵ سال/ (معرفی کتاب کبوتر باید حمام کند!/ خرید کتاب کبوتر باید حمام کند!)

برو حمام خرگوشی ـ مجموعه تعاملی خرگوشی/ برای ۳ تا ۵ سال/ (معرفی کتاب برو حمام خرگوشی ـ مجموعه تعاملی خرگوشی/ خرید کتاب برو حمام خرگوشی ـ مجموعه تعاملی خرگوشی)

بوسه‌هایی برای بابا/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب بوسه‌هایی برای بابا/ خرید کتاب بوسه‌هایی برای بابا)

چه خوب که هشت‌پا نیستی/ برای ۳ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب چه خوب که هشت‌پا نیستی/ خرید کتاب چه خوب که هشت‌پا نیستی)

هیولای خوش‌قلب/ برای ۷ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب هیولای خوش‌قلب/ خرید کتاب هیولای خوش‌قلب)

گربه خرابکار حمام می‌کند ـ مجموعه گربه خرابکار/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب گربه خرابکار حمام می‌کند ـ مجموعه گربه خرابکار/ خرید کتاب گربه خرابکار حمام می‌کند ـ مجموعه گربه خرابکار)

خرسی به نام پدینگتون/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب خرسی به نام پدینگتون/ خرید کتاب خرسی به نام پدینگتون)

 

پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on