فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی باد، 25 خرداد

15 ژوئن «روز جهانی باد» است. این روز یک رویداد بین‌المللی برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت انرژی باد و قدرتی است که برای بهبود سیستم‌های انرژی دارد. سرمایه‌گذاری در انرژی بادی به معنای صرف هزینه کمتر برای واردات سوخت‌های فسیلی است که منجر به هوای پاک‌تر می‌شود. در این روز، نه تنها در مورد اینکه چگونه نیروی باد منجر به یک سیاره سبزتر می‌شود، بلکه در مورد ایجاد فرصت‌های شغلی نیز می‌آموزیم.

تاریخچه انرژی بادی به عنوان منبع انرژی به هزاران سال قبل بازمی‌گردد. 5000 سال قبل از میلاد حضرت مسیح، مصریان از انرژی باد برای به حرکت درآوردن قایق‌های خود در رودخانه نیل استفاده می‌کردند. استفاده از انرژی باد 200 سال قبل از میلاد حضرت مسیح توسط چینی ها گسترش یافت، آن‌ها پمپ‌های آب با نیروی باد را اختراع کردند. علاوه بر این، مردم خاورمیانه و ایران آسیاب‌های بادی را با تیغه‌های نی بافته اختراع کردند تا دانه‌ها را با سرعت بیشتر و نیروی انسانی کمتر آسیاب کنند. تا قرن اول بعد از میلاد، هرون اسکندریه چرخ بادگیر را ساخت. این اولین چرخ بادی ثبت شده بود که می‌توانست یک ماشین را به حرکت درآورد. 

 

کتابک برای روز جهانی باد کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

بوس باد ـ مجموعه قصه‌ها و تصویرها/ برای 0 تا 5 سال/ (معرفی کتاب بوس باد ـ مجموعه قصه‌ها و تصویرها/ خرید کتاب بوس باد ـ مجموعه قصه‌ها و تصویرها)

چتر/ برای 3 تا 9 سال/ (معرفی کتاب چتر/ خرید کتاب چتر)

خرس‌های تو رختخواب و شب طوفانی و ترسناک/ برای 3 تا 9 سال/ (معرفی کتاب خرس‌های تو رختخواب و شب طوفانی و ترسناک/ خرید کتاب خرس‌های تو رختخواب و شب طوفانی و ترسناک)

زندگی شبیه باد است ـ کودکان و مفهوم زندگی/ برای 5 تا 9 سال/ (معرفی کتاب زندگی شبیه باد است ـ کودکان و مفهوم زندگی/ خرید کتاب زندگی شبیه باد است ـ کودکان و مفهوم زندگی)

جرمی نگران باد بود/ برای 5 تا 9 سال/ (معرفی کتاب جرمی نگران باد بود/ خرید کتاب جرمی نگران باد بود)

پسری که به دنبال باد رفت/ برای 7 تا 9 سال/ (معرفی کتاب پسری که به دنبال باد رفت/ خرید کتاب پسری که به دنبال باد رفت)

گاهی باد در می‌رود! ـ کتاب‌های جولیا/ برای 7 تا 9 سال/ (معرفی کتاب گاهی باد در می‌رود! ـ کتاب‌های جولیا/ خرید کتاب گاهی باد در می‌رود! ـ کتاب‌های جولیا)

سیمون و باد/ برای 7 تا 9 سال/ (معرفی کتاب سیمون و باد/ خرید کتاب سیمون و باد)

در برابر باد می‌ایستم ـ مجموعه بازی با علم/ برای 7 تا 9 سال/ (معرفی مجموعه بازی با علم/ خرید کتاب در برابر باد می‌ایستم ـ مجموعه بازی با علم)

ابر و باد ـ مجموعه اولین کتابخانه علمی من/ برای 9 تا 12 سال/ (معرفی کتاب ابر و باد ـ مجموعه اولین کتابخانه علمی من/ خرید کتاب ابر و باد ـ مجموعه اولین کتابخانه علمی من)

باد در میان شاخه‌های بید/ برای 9 تا 12 سال/ (معرفی کتاب باد در میان شاخه‌های بید/ خرید کتاب باد در میان شاخه‌های بید)

انرژی باد ـ انرژی در آینده/ برای 9 تا 12 سال/ (معرفی مجموعه انرژی در آینده/ خرید کتاب انرژی باد ـ انرژی در آینده)

هوا و هواشناسی/ برای 9 تا 12 سال/ (معرفی کتاب هوا و هواشناسی/ خرید کتاب هوا و هواشناسی)

رد پای باد ـ رمان‌های سه‌گانه چرخ گردون/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی رمان‌های سه‌گانه چرخ گردون/ خرید کتاب رد پای باد ـ رمان‌های سه‌گانه چرخ گردون)

انرژی باد ـ گفت‌وگو درباره‌ی انرژی/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب انرژی باد ـ گفت‌وگو درباره‌ی انرژی/ خرید کتاب انرژی باد ـ گفت‌وگو درباره‌ی انرژی)

باد در بیدزار/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب باد در بیدزار/ خرید کتاب باد در بیدزار)

گردبادهای مغز من/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب گردبادهای مغز من/ خرید کتاب گردبادهای مغز من)

 

پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on