ایجاد سرپناهی برای کودکان کار و خیابان هرمزگان!

در سال جاری ۱۲۳ کودک خیابانی از سوی سازمان بهزیستی استان هرمزگان پذیرش شده اند.

از این تعداد کودک پذیرش شده ۳۶ نفر بی‌سواد، ۴۳ نفر در مقاطع ابتدایی و راهنمایی، ۶ نفر در مقطع دبیرستان و ۳۸ نفر نیز ترک تحصیل کرده بودند که ۹۴ کودک ایرانی و ۲۹ کودک غیر ایرانی هستند.

سازمان بهزیستی هرمزگان گروه‌های مختلفی از کودکان مانند کودکان بی‌سرپرست، بد‌سرپرست، کار، معلول را زیر پوشش دارد.‌۹۰ نفر از کودکان خیابانی پذیرش شده بین سنین ۶ تا ۱۵ سال و ۳۳ نفر نیز بین سنین ۱۵ تا ۱۸ سال هستند.

مددکاری اجتماعی، روانشناسی، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حقوقی و بهره‌گیری از فرصت‌های اشتغال و مسکن موجود در سازمان بهزیستی و اقدامات مختلف در راستای توانمند‌سازی کودکان را از جمله خدمات سازمان بهزیستی استان برای کودکان خیابانی است.

محمود حسین‌پور- مدیر کل سازمان بهزیستی هرمزگان- اعتقاد دارد هرمزگان با بیش از هزار کیلومتر مرز‌ آبی مشترک با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از مراکز مهم تجاری، بندری و صنعتی کشور محسوب می‌شود و مهاجرت پذیری، حاشیه‌نشینی و وجود مشاغل کاذب، زمینه حضور افراد آسیب دیده و در معرض آسیب را در این استان فراهم ساخته است و حذف حضور کودکان و متکدیان در استان تنها از طریق اطلاع‌ رسانی و آگاه‌سازی افکار عمومی، حساس‌سازی مسئولان، انجام مداخلات به موقع و تأکید بر آموزش و پژوهش امکان‌پذیر است.

Submitted by editor6 on