دور جدید تزریق واکسن برای پاکسازی سودان از «فلج اطفال»

دور جدید تزریق واکسن به منظور ریشه کنی فلج اطفال در سودان، مشابه با دور اول واکسن زنی عمومی در ۲۰۰۹، با هدف تزریق واکسن به نه میلیون کودک در اوایل هفته آینده آغاز خواهد شد.

در سال ۲۰۰۸، ۲۶ مورد فلج اطفال در سودان گزارش شد که در مقایسه با عدم مشاهده این بیماری در سال ۲۰۰۶ قابل تامل است. زیرساختهای محدود روستایی در سودان و همین‌طور جابه جایی های مکرر جمعیت که انتقال ویروس فلج اطفال از طریق مرز را تقویت می کند، چالشهای جدیدی را فرا روی آژانس های بهداشت و سلامتی که درگیر ریشه کنی این بیماری در سودان هستند، قرار داده است.

به دکتر یابوده اولوسانمی، نماینده یونیسف در سودان عنوان کرد: علیرغم موارد جدید مشاهده شده، همچون گذشته تصمیم جدی برای پاکسازی سودان از فلج اطفال با همکاری دولت، مسئولان بهداشت در حکومت، جوامع محلی و آژانس های بین المللی وجود دارد. در طی روزهای آتی تزریق واکسن فلج اطفال برای نزدیک به شش میلیون کودک در شمال سودان و حدود سه میلیون کودک در جنوب سودان صورت خواهد گرفت.

دکتر احمد هردان، نماینده در زمینه ریشه کنی فلج اطفال گفت: هم اکنون مسئله اصلی، جلوگیری از شیوع این ویروس در جنوب سودان و آمادگی برای مبارزه با ویروس های جدید است. این فعالیت ها به همراه برنامه‌های دوره‌ای تزریق واکسن و مراقبت های بهداشتی دقیق، استراتژی در نظر گرفته شده برای ریشه کنی ویروس فلج اطفال است.

Submitted by editor6 on