کودکان روزبروز بیشتر قربانی نبردها می شوند

یونیسف نگرانی شدید خود را با افزایش شمار کودکانی که از سوی ببرهای تامیل در سری لانکا به عنوان سرباز مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا کودکانی که در درگیری ها کشته یا زخمی می شوند و با توجه به ورود این درگیری ها به مرحله‌ای دید، ابراز می کند.

فیلیپ دوامل، نماینده یونیسف در سری‌لانکا اعلام کرد: "مدارک روشنی در دست است که نشان می دهد ببرهای تامیل تمایل شدیدی به استفاده از مردم کوچه و بازار به عنوان سرباز دارد و هم اکنون حتی نوجوانان ۱۴ ساله نیز، جزو اهداف آن ها به حساب می آیند. این نوجوانان در معرض خطرهای جدی قرار دارند که حتی زندگی آن ها را نیز تهدید می کند. استفاده از این نوجوانان بعنوان سرباز واقعا غیر قابل تحمل است."

در دوره زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸، یونیسف بیش از ۶۰۰۰ مورد جذب نیرو از میان نوجوانان از سوی ببرهای تامیل را به ثبت رسانده است. نماینده یونیسف افزود: "این کودکان، سوء استفاده جنسی، ضربه‌های شدید روحی و مواجهه با مرگ را تجربه می کنند. کودکی آن ها به جای امید، مملو از ترس است."

یونیسف افزون بر این در مورد شمار فراوان کودکانی که در درگیری ها در منطقه‌ای به نام "ونی" در شمال سری لانکا مجروح می شوند نیز هشدار داد. دوامل افزود: "تعدادی از کودکان مجروح این ناحیه در هفته گذشته به مکان های دیگری منتقل شده‌اند. کودکان، قربانیان این درگیری ها هستند که سبب مرگ، جراحت، جابجایی ناخواسته و جدایی از والدین و همین‌طور شرکت در جنگ های ناخواسته می شود. این جنگ ها حتی مانع از تامین نیازهای اولیه آن ها شده است."

Submitted by editor6 on