مجید مجیدی و دعایی از جنس کودکی

۱۲ / ۲ / ۸۸

امسال مجید مجیدی کارگردان ایرانی در جشنواره بین المللی «دستهای کوچک دعا» حضوری ویژه داشت. این جشنواره که برگزار کننده آن حوزه هنری استان آذربایجان شرقی است امسال ۱۴ هزار اثر از کودکان بیست کشور جهان دریافت کرده است.

در این جشنواره کودکانی از بیست کشور همچون ترکمنستان، آذربایجان، عراق، آمریکا و استرالیا دعای لحظه تحویل سال خود را به دبیرخانه این جشنواره فرستاده اند. بیشترین نامه ها مربوط به جمهوری آذربایجان است.

به گزارش ایرنا به نقل از رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی این جشنواره که کار خود را با انتشار پوستر و فراخوان از دی ماه سال گذشته و همزمان با آغاز سال نو میلادی آغاز کرد تا بیست فروردین سال جاری ادامه داشته است. نجفی گفته است آیین پایانی جشنواره در پانزدهم تیر سال۱۳۸۸ در دو بخش سراسری و بین المللی برگزار می شود و جوایز نقدی به برگزیدگان اهدا خواهد شد. آثار فرستاده شده نیز به صورت مجموعه ای به شکل مکتوب گرد آوری خواهد شد. یادآوری می شود که آثار مربوط به سال های اول و دوم این جشنواره به صورت کتابی به نام « دست های کوچک دعا »‌منتشر شده است.

اما مجید مجیدی کارگردان فیلم های « بچه های آسمان» و «رنگ خدا» برای تجلیل و تشویق کودکان شرکت کننده در جشنواره نامه ای برای آن ها نوشته و دبیرخانه جشنواره نیز قرار است این نامه را برای همه ۱۴ هزار کودک بفرستد.

به گزارش خبرگزاری فارس مجیدی در این نامه گفته است : «وقتي گفتگوي شما بچه‌ها را با خالق يكتا خواندم، دلم هواي دعا كرد . . . دعايي از جنس كودكي، بي‌ريا و صميمي، از خداي بزرگ خواستم دعاي همه بچه‌هاي سرزمين ايران عزيز ما را، نه ... نه... همه بچه‌هاي ايران كه در هرجاي دنيا هستند، نه... نه.. همه بچه‌هاي دنيا را استجابت كند و گناهان ما بزرگ‌ترها را به پاكي روح بچه‌ها ببخشد . . . » .

Submitted by editor6 on