درخشش بچه های خاکستری در برلین

۲۲ / ۲ /۸۸

نمایش بچه های خاکستری به کارگردانی امید نیاز از شهر اصفهان در جشنواره بین المللی تاتر کودک برلین با استقبال زیادی از سوی تماشاگران روبرو شد.

امسال در جشنواره بین المللی تاتر کودک برلین بیشتر نمایش ها بر اساس داستان ها و افسانه ها بودند اما نمایش بچه های خاکستری با به اجرا گذاشتن زندگی چند تن از کودکان خیابانی به یکی از موضوعات اجتماعی مربوط به کودکان پرداخته بود.

به گفته امید نیاز در حالی این نمایش مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت که ۵ نفر از بازیگران آن را کودکان تشکیل داده اند و این امر نشان دهنده ی آن است که به رغم وجود استعدادهای زیاد در این زمینه تاتر کودکان در ایران جدی گرفته نمی شود و نیازمند توجه بیشتر و جدی تر است.

امید نیاز به تاثیرات فرهنگی و اجتماعی اجرای این گروه در آلمان اشاره کرد و گفت: تعدادی از تماشاگران بعد از اجرا با حضور در جمع بازیگران و دست اندرکاران نمایش بچه های خاکستری سطح تئاتر ایران را بسیار مطلوب و بالا توصیف کردند.

سید علیرضا حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز به تاثیر این گونه ارتباطات فرهنگی بر تغییر دیدگاه ها درباره کشورمان اشاره کرد و گفت: هنرمندان اصفهانی در این اجرا ارزش های والای فرهنگ ایرانی را به نمایش گذاشتند.

وی از ابراز تمایل طرف های آلمانی برای گسترش همکاری های فرهنگی با ایران خبر داد و گفت: قرار است طرف های آلمانی چندین کار خود را به اصفهان ارسال کنند و ما نیز کارهایی را برای ان ها بفرستیم تا در نهایت این همکاری های فرهنگی تداوم پیدا کند.

جشنواره بین المللی تاتر کودک برلین یکی از بخشهای همایش کودکان و جوانان آلمان است که هر دو سال یک بار در برلین برگزار می گردد.برگزار کننده این همایش مرکز کودکان و جوانان آلمان است که در سال ۱۹۸۹ به ابتکار وزارت جوانان آلمان در جهت پشتیبانی و رشد کودکان و جوانان آغاز به کار کرد.

Submitted by editor6 on