جایزه یک عمر دستاورد ادبی آلمان برای پاوزه وانگ

۹ / ۳ / ۸۸

«گودرون پاوزه وانگ » نویسنده ۸۱ ساله، برنده جایزه "یک عمر دستاورد ادبی" ۲۰۰۹ از آکادمی ادبیات کودک و نوجوان آلمان شد.

به گزارش خبر گزاری ایبنا، «پاوزه وانگ» در سال ۱۹۸۰ با ارائه کتاب‌هایی درباره تهدیدهای اتمی و فقر و بدبختی در آمریکای جنوبی به شهرت رسید و در سال ۱۹۸۸ به خاطر نگارش رمان «ابرها» موفق به کسب جایزه ادبی نوجوانان شد. تیراژ این کتاب به سقف یک میلیون جلد رسید و در سال ۲۰۰۶ نیز به صورت فیلم در آمد.

پاوزه وانگ تا کنون ۹۰ کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نوشته است که در این میان «آخرین کودک شوبن بورن» (۱۹۸۳) و «فقر خانواده کالدرا » (۱۹۷۷) را می توان از مشهورترین آثار او نام برد.

حمایت از محیط زیست، نشان دادن فقر در آفریقای جنوبی و ترویج فرهنگ صلح و دوستی از جمله موضوعاتی است که پاوزه وانگ در آثار خود به آن ها پرداخته است.

این نویسنده ۸۱ ساله با بیان اینکه هنوز زندگی ادبی خود را تمام شده نمی بیند در مصاحبه ایی با یک خبرنگار آلمانی گفت: از دریافت این جایزه بسیار خوشحالم و نویسندگی را تا زمانی که مغزم کار کند ادامه خواهم داد.

«گودرون پاوزه وانگ» در سال ۱۹۲۸ در کشور چک زاده شد و از ۲۸ سالگی در کشور آلمان به آموزگاری پرداخت.

آکادمی ادبیات کودک و نوجوانان آلمان، در سال ۱۹۷۶ تاسیس شده و درزمینه ادبیات کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند. این آکادمی هر سال از یک نویسنده، تصویرگر، مترجم و یا یک ناشر، منتقد وپژوهشگر تقدیر می‌کند.

Submitted by editor6 on