جشنواره كراكوف لهستان میزبان ۵ فیلم پویانمایی از ایران

۱۱ / ۳ / ۸۸

در چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم كراكوف لهستان ۵ فیلم پویانمایی ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، این جشنواره از صبح روز ۱۱ خرداد در سه بخش اصلی مسابقه ملل، مسابقه بین‌الملل و فیلم‌های مستند آغاز می شود و تا ۱۴خرداد ادامه می‌یابد.
"بازگشت" كار گروهی و به سرپرستی وجیه‌الله فردمقدم، "قصه سیب" به كارگردانی مظفر شیدایی، "نقلی و بلورهای برف" به كارگردانی محمدرضا عابدی، "ماه بود و روباه" به كارگردانی بابك نظری، "گل، پرنده و خورشید" به كارگردانی بهرام جواهریان فیلم های شرکت کننده از سوی کانون در بخش كودكان هستند و در روز نخست این جشنواره‌ به نمایش در خواهند آمد.
بر اساس این گزارش بیش از ۵۰ فیلم از سراسر جهان برای كسب جایزه اژدهای طلایی به رقابت می‌پردازند.
بخش مسابقه بین‌الملل كمیته انتخاب فیلم‌های برتر قرار است به ۲۰ فیلم مستند، ۷ فیلم پویانمایی و ۴ فیلم كوتاه جایزه اسب طلایی اهدا كند.
در مراسم ویژه‌ای نیز شهردار كراكوف جایزه «اژدهای اژدهاها» را به پروفسور «یرژی كاسیا» كارگردان سرشناس لهستانی اهدا می‌کند و در پی آن از آثار شاخص او تقدیر خواهد شد.
بازار فیلم جشنواره كه از بزرگترین بازارهای فیلم‌های مستند و كوتاه در اروپای شرقی به شمار می‌رود ۴۰۰ عنوان فیلم جدید مستند، پویانمایی و كوتاه را از سراسر جهان با هدف در میان نهادن تجربه های گوناگون و ایجاد زمینه‌ای برای روابط تجاری فیلم‌سازان عرضه می‌كند.
جشنواره كراكوف سال گذشته با حضور بیش از ۵۰۰ میهمان در لهستان برگزار شد.
علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی www.krakowfilmfestival.pl مراجعه نمایند.
 

Submitted by editor6 on