بسته آموزشی سیار، ویژه خردسالان

یونیسف (سازمان کودکان سازمان ملل متحد) همواره می کوشد شرایط زندگی کودکان آسیب دیده از نبردها و بلا های طبیعی را به یک زندگی سالم نزدیک کند.

در یکی از تازه ترین تلاش ها، یونیسف  روز گذشته در ژنو از« بسته آموزشی سیار برای خردسالان» ، (:ECT Early Childhood Development)، رونمایی کرد.
این بسته آموزشی که در یک کیف کوچک جا داده می شود برای استفاده کودکان درگیر دربحران و دور از امکان آموزش و دسترسی به وسایل بازی طراحی شده است. مداد رنگی، عروسک کوچک، پازل و بازی هایی برای تقویت حافظه در این بسته کوچک، قرار است به کودکان حس خوشایندی از تملک بدهند و به بهتر کردن روابط اجتماعی آن ها کمک کنند.
این بسته  تاکنون در عراق، چاد، مالدیو و چند کشور بحران زده دیگر آزمایش شده و کودکان بسیاری را به خود جذب کرده است.  یونیسف پیش از این نیز یک بسته برای آموزش به دانش آموزان در شرایط بحرانی تهیه کرده بود که  تاکنون ۶۰۰ هزار دانش آموز از آن ها بهره برده اند.
بنا بر آمار بین سال های ۲۰۰۲ تا ٢٠٠٦ دو سوم کودکان جهان (نزدیک به یک و نیم میلیارد کودک) در مکان هایی زندگی می کنند که با خشونت و بحران روبرو هستند و سه چهارم آن ها  کمتر از شش سال دارند.

Submitted by editor6 on