حضور پررنگ ايران درجشنواره انيميشن سئول

ایرانی‌ها در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی كارتون و انیمیشن سئول در كره جنوبی حضور پررنگی دارند.

به گزارش روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، در این جشنواره علاوه بر تجلیل از علی‌اكبر صادقی – كارگردان پیشكسوت و صاحب ‌نام سینمای پویانمایی ایران (انیمیشن) - در بخشی ویژه‌، محمدرضا كریمی‌صارمی -دبیر جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و مدیر امور سینمایی كانون- نیز در جمع داواران بخش بین‌الملل این رویداد معتبر سینمایی حضور دارد.
جشنواره سئول از ۳۰ تیر آغاز شده است و تا ۵ مرداد علاوه بر نمایش فیلم ‌های كلاسیك جهان، آثاری از سینمای نوین انیمیشن كه در ساخت آن ‌ها از جدیدترین ابزار و فنون بهره گرفته‌اند، بر روی پرده می‌رود.
در این میان سینمای ایران در جشنواره امسال با دعوت رسمی مدیر جشنواره از محمدرضا كریمی‌صارمی  به عنوان یكی از اعضای گروه داوری بخش بین‌الملل و با نمایش آثار علی‌اكبر صادقی و تعداد دیگری از فیلم ‌های كانون حضوری متفاوت را تجربه می‌كند.
در بخش ویژه تجلیل از علی‌اكبر صادقی، فیلم‌های "ملك خورشید"، "زال و سیمرغ"، "هفت شهر" و "رخ و گلباران" نمایش داده می‌شود، ضمن این كه نمایشگاهی نیز از تصاویر آثار این هنرمند باسابقه ایرانی و فیلم مستندی از زندگی وی برای بزرگسالان به نمایش گذاشته می‌شود.
در عین حال بخش ویژه‌ای هم در جشنواره سئول به نمایش فیلم‌های كانون شامل "بازگشت به خانه" بهزاد فراهت، "بارون میاد جر جر" مهین جواهریان، "بهادر" عبدالله علی مراد، "شنگول و منگول" فرخنده ترابی و مرتضی احدی اختصاص یافته است.
همچنین در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی كارتون و انیمیشن سئول به مناسبت صدمین سال‌گرد فیلم ‌های كمدی كره جنوبی بخش ویژه‌ای هم به معرفی آثار برجسته كمدی جهان می‌پردازد.

Submitted by editor6 on