دولت نیوزلند: تنبیه کودکان، آری یا نه؟

آیا سرانجام، پدر و مادرهای نیوزیلندی به قانون «ممنوعیت تنبیه بدنی کودکان»، «نه» می گویند؟

در کشور نیوزلند در سه هفته از ماه آگوست (مرداد ماه)، یک همه پرسی مخفی و به شکل پستی، انجام می شود تا مردم درباره ممنوعیت قانونی تنبیه بدنی کودکان نظر دهند.
نیوزلند در سال ٢٠٠٧ با تصویب قانونی، به جمع ٢٤ کشوری پیوست که تنبیه بدنی کودکان را ممنوع کرده اند.
با گذشت دو سال از اجرای این قانون، دولت و پشتیبانان این طرح، بر اساس گزارش های پلیس می گویند تنبیه های بدنی نسبت به کودکان کمتر شده و اجرای این قانون به بیشتر شدن امنیت کودکان کمک کرده است.
 اما مخالفان نظر دیگری دارند. آن ها بر این باورند که با برقراری قانون منع تنبیه بدنی کودکان، «خانواده های خوشبخت» به خاطر برخورد با کودکشان زیر پیگرد قانون قرار می گیرند و با مشکل روبرو می شوند.
این مخالفان دست به کار شدند و درخواستی برای برگزاری یک همه پرسی دراین باره با سیصد و ده هزار امضا آماده کردند. در قانون این کشور برای به همه پرسی گذاشتن یک موضوع دست کم درخواست دویست و هشتاد و پنج هزار نفر نیاز است، بنابراین موضوع به همه پرسی گذاشته شد.
نظر سنجی ها تاکنون، نشان می دهند که ٨٣% مردم با این قانون مخالفند و ترجیح می دهند تنبیه بدنی البته با شرایطی، قانونی باشد.
همه پرسی در روز ٣٠ مرداد به پایان می رسد اما نتیجه هر چه باشد دولت می گوید تا زمانی که گزارش ها از کارکرد خوب این قانون خبر می دهند اجرای آن ادامه خواهد یافت.
دولت نیوزلند بر این باور است که کودکان هم مانند بزرگسالان باید از امنیت جسمی و روانی برخوردار باشند و ممنوع بودن تنبیه بدنی کودکان بخشی از حقوق پایه ای آن ها را در این باره برآورده می کند.
به این ترتیب کودکان این کشور باید منتظر بمانند و ببینند که با وجود اختلاف نظرها، چه سرنوشتی در این باره برایشان رقم می خورد.

Submitted by editor6 on