یونسکو و «برابری در آموزش» از دریچه دوربین عکاسی

«برابری دختران و پسران در آموزش»، موضوعی است که شاخه ملی یونسکو (دفتر فرهنگی سازمان ملل متحد) در تایلند، برای یک مسابقه عکاسی بین المللی برگزیده تا پیشرفت ها و کاستی ها در این باره، از دریچه دوربین عکاسی به نمایش درآیند.

این مسابقه برای کشورهای شرق و جنوب آسیا برگزار می شود و شاخه ملی یونسکو در تایلند با همکاری «برنامه سازمان ملل برای آموزش دختران»، (UNGEI)، و بخش های شرق آسیا و اقیانوسیه (EAP) و جنوب آسیا (SA) در سازمان ملل آن را برپا کرده اند تا به ترویج برابری جنسی در روند آموزش کمک کنند.

همه دانش آموزان، آموزگاران و دست اندرکاران آموزش کودکان درکشور های این منطقه به شرکت در مسابقه تشویق شده اند.

١٣ برنده این مسابقه قرار است در ماه سپتامبر معرفی شوند و عکس های برگزیده هم در روز شمار مشترک برگزار کنندگان که برای سال ٢٠١٠ به طور گسترده در آسیا و دیگر مناطق جهان منتشر می شود، چاپ می شوند.

  این عکس ها با نام عکاس و کشور فرستنده در سایت رسمی برگزار کنندگان هم قرار خواهند گرفت تا همه کاربران بتوانند آن ها را ببینند.

   سازمان ملل برابری جنسیتی در آموزش را به معنی فراهم بودن امکان برابر مدرسه رفتن برای دختر ها و پسرها و برابری امکانات آموزشی، برابری در بهره بردن از نتایج آموزش و فرصت های شغلی برای هر دو جنس می داند.

با این حال هم اکنون، به نظر می رسد دسترسی به آموزش در بسیاری از کشورها به طور برابر  برای دخترها و پسرها فراهم شده اما برابری در روند آموزش و بهره بردن از نتایج آموزش و فرصت های شغلی در خیلی از نقاط  با مشکل روبروست. «برنامه آموزش دختران سازمان ملل متحد» تلاش می کند برابری در آموزش را برای هر دو جنس ترویج کرده و توسعه دهد.

Submitted by editor6 on