مسابقه فیلم سازی کودکان از پیمان نامه حقوق کودک

۲۹ آبان امسال، «پیمان نامه جهانی حقوق کودک»، (CRC)، بیست ساله می شود. پیمانی با ۵۴ قانون که هر یک بیانگر یکی از حقوق پایه ای کودکان در هر جای جهان است.

  یونیسف، دفتر کودکان سازمان ملل، برای بزرگداشت این سال برنامه های ویژه ای تدارک دیده است که یکی از آن ها برگزاری یک مسابقه ویدیویی اینترنتی برای کودکان است.

در این مسابقه که در بخش «صدای کودکان» در سایت یونیسف قرار گرفته از کودکان در هر جای جهان خواسته شده تا پیمان نامه حقوق کودک را بخوانند و درباره آن بیندیشند و سپس درباره مفهومی که از آن درک کرده اند یک فیلم ویدیویی یک دقیقه ای بسازند.

فیلم می تواند درباره مفهوم پیمان نامه باشد، یا  زندگی کودکانی را به نمایش گذارد که به حقوق اساسی خود دسترسی ندارند و یا جامعه ای را نشان دهد که به حقوق کودکان احترام می گذارند.

هدف برپایی مسابقه این است که کودکان جهان بیشتر حقوق خود را بشناسند و بیشتر برای بدست آوردن و ترویج آن تلاش کنند.

فیلم ها باید تا پایان آگوست (۸ شهریور) به یونیسف فرستاده شود. جایی که نوجوانان و گروهی از کارشناسان ماهر رسانه های جهان آن ها را بازبینی و داوری می کنند.

همه فیلم ها در سایت رسمی یونیسف قرار می گیرند و فیلم برگزیده هم در مراسم بزرگداشت جهانی بیستمین سالگرد گذراندن پیمان نامه حقوق کودک به نمایش در می آید و برای «روز جهانی کودک و رسانه» در سال ۲۰۱۰ به شکل گسترده در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

Submitted by editor6 on