نکوداشت مهدی آذر یزدی در خانه هنرمندان

سه شنبه ۲۷ مرداد، شماری از دوست داران آذر یزدی و کوشندگان ادبیات کودک ایران، به همت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انتشارات امیرکبیر، در خانه هنرمندان گردهم آمدند تا با سپری شدن چهل روز از درگذشت این نویسنده، به یادش مراسمی برپا کنند.

در این مراسم، شهرام اقبال زاده، محمود برآبادی (نایب رئیس هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان)، احمد نثاری (رئیس انتشارات امیرکبیر)، غلامرضا امامی- عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان- ، محمد هادی محمدی - نویسنده کودک و نوجوان-، امیرکاووس بالازاده – کارشناس کتاب- ، جمال الدین اکرمی – نویسنده کودک و نوجوان- و مهدی حجوانی - نویسنده کودک و نوجوان- از آذر یزدی و خاطره هایشان با اوسخن گفتند و یادش را گرامی داشتند.

سخنران های مراسم، به اهمیت نقش آذریزدی در به رسمیت شناخته شدن ادبیات کودک در کشور و ایجاد پیوند بین نسل ها، در زمانی که توجه به فرهنگ ایرانی و ادبیات کهن ایران به سستی رو نهاده بود، پرداختند و سادگی و صمیمیت نثر او را ستودند. 

در بخشی از مراسم نیز آخرین مستند ساخته شده درباره زندگی آذر یزدی، به نام "پیرمرد و دنیا" با کارگردانی "پوریا آذربایجانی" بر اساس روایتی از "آرمان آرین"، پخش شد.

آذر یزدی، نویسنده مجموعه داستان های "قصه های خوب برای بچه های خوب"، صبح روز پنج شنبه ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ در بیمارستان آتیه تهران در گذشت و در زادگاهش یزد به خاک سپرده شد.

Submitted by editor6 on