درخواست دانش آموزان برای ایمنی بیشتر در سرویس مدرسه ها

روز گذشته نزدیک به ۶۰ کودک و نوجوان دانش آموز همراه با پدر و مادرشان در برابر ساختمان شورای شهر تهران گردآمدند و در یک حرکت سمبلیک درخواست کردند تا ایمنی بیشتری برای سرویس های مدرسه ها فراهم شود.

این کودکان و نوجوانان پلاکاردهایی در دست داشتند و در آن ها از مسئولان خواسته بودند تا تاکسی ها و اتوبوس ها و سرویس های مدرسه ها معاینه فنی دقیق شوند و خودروهای قدیمی و فرسوده هم دیگر به عنوان سرویس مدرسه استفاده نشوند.

به گزارش کتابک از روابط عمومی شورای شهر تهران، این حرکت در زمانی انجام شد که نمایندگان شورای شهر تهران  در داخل ساختمان، در جلسه ای وضعیت معاینه فنی خودروهای سرویس مدرسه را بررسی می کردند. 

در این حرکت سمبلیک نمایندگانی از گروه های سنی دبستان، ‌راهنمایی و دبیرستان شرکت داشتند و دو گروه از اعتراض کننده ها هم اجازه حضور در جلسه شورای شهر را پیدا کردند تا خواسته های خود را به اطلاع نمایندگان برسانند و نظرها و پیشنهادهایی را در رابطه با سرویس مدرسه ها با مسئولان مطرح کنند.

برنامه ریزی برای انجام این حرکت سمبلیک از سوی شهرداران مدرسه انجام شده است. شهرداران مدرسه پروژه ای است که از چندی پیش در مدرسه های تهران انجام می شود. از هر مدرسه نماینده ای به عنوان شهردار مدرسه انتخاب می شود و این شهرداران مدرسه در جلسه های شورای شهر تهران شرکت می کنند تا با شیوه اداره شهر آشنا شوند و مسائل گروه سنی خود را هم با مسئولان در میان بگذارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، آماری که به تازگی از سوی منابع رسمی منتشر شده نشان می دهد ۲۲ درصد کشته شدگان تصادفات رانندگی در سال ۸۷ کودکان زیر ۱۰ سال بوده اند.

وحید نوروزی، مدیر عامل ستاد معاینه فنی می گوید: "كودكان به دلیل استخوان بندی ضعیف به ویژه در ناحیه سر و گردن بیشترین آسیب را در تصادفات رانندگی می بینند. در این شرایط،  استفاده ازكمربند ایمنی خطر مصدومیت را تا ۵۰ درصد و خطر مرگ و میر را تا ۶۰ درصد كاهش می‌دهد."

نوروزی گفت: "با این حال، در بررسی ها مشخص شده که كمربند ایمنی صندلی جلو در ۴۸ درصد سرویس‌های مدرسه كه برای انجام معاینه فنی مراجعه كرده‌اند، معیوب و غیر قابل استفاده و اصطلاحاً "دكوری" است. افزون بر این، حدود ۸۰ درصد سرویس‌های مدرسه نیز در صندلی عقب كمربند ایمنی ندارند و اگر هم داشته باشند آن را زیر صندلی مخفی كرده‌اند."

 

Submitted by editor6 on