سلامتی ارمغان روز صلح برای کودکان افغان

روز صلح برای کودکان افغانی هم به یاد ماندنی شد. به مناسبت این روز با همکاری سازمان های بین المللی در هشت ولایت  مختلف افغانستان بیشتر از یک میلیون و دویست هزار کودک در برابر فلج اطفال واکسینه شدند.

 افغانستان یکی از معدود کشورهایی است که هنوز با بیماری فلج اطفال دست به گریبان است. به همین دلیل کارکنان سازمان بهداشت جهانی با همراهی یونیسف و سازمان صلیب سرخ جهانی و سازمان های غیردولتی، دست به کار شدند تا به بهانه روز جهانی صلح و با استفاده از امنیت نسبی که در این روز با متوقف شدن نزاع ها  در کشور برقرار می شود، برای واکسینه کردن کودکان در برابر فلج اطفال راهی دوردست ترین نقاط افغانستان شوند.

حالا پس از پایان سه روز تلاش، بیشتر از ۹۷ درصد کودکان در مناطق هدف، واکسینه شده اند که شمارشان نزدیک به  یک میلیون و  دویست هزار نفر است. در این دور از واکسیناسیون کودکان، طالبان هم موافقت کردند تا برای فعالیت بیشتر از ۱۴ هزار نیروی پزشکی بین المللی مانع ایجاد نکنند.

از سال ۲۰۰۷ برنامه ایمن سازی کودکان افغان در برابر فلج اطفال، در روز جهانی صلح انجام می شود. از آن زمان تاکنون چهار و نیم میلیون کودک در خطرناک ترین منطقه های کشور واکسینه شده اند.

Submitted by editor6 on