اتحاد برای حقوق دختران جهان!

پنج نهاد سازمان ملل متحد، با همکاری چندین سازمان غیردولتی در جهان، دست به کار شده اند تا با راه اندازی یک برنامه جهانی، با پایمال شدن حقوق و سلامتی دخترانی که با خشونت های جنسی روبرو می شوند، مبارزه کنند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۰۲، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دختر در جهان نوعی از خشونت جنسی همراه با تماس فیزیکی را تجربه کرده اند.

براین اساس مرکز کنترل بیماری ها و پیشگیری (CDC)، یونیسف، نهاد مبارزه با ایدز سازمان ملل (UNAIDS)، بنیاد جمعیت سازمان ملل (UNFPA)، بنیاد توسعه زنان سازمان ملل (UNIFEM) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) با همکاری سازمان های غیردولتی از کشورهای مختلف، برنامه ای جهانی راه اندازی کرده اند تا برای حفظ حقوق و سلامتی دختران تلاش کنند.

"آن ونمن" مدیر اجرایی یونیسف درباره برنامه جدید می گوید: "به کار بردن خشونت جنسی در ارتباط با کودکان دنیای کودکی آن ها را با خطر روبه رو می کند، آموزش آن ها مختل می کند و مشکلات جسمی و روحی برایشان به وجود می آورد."

اما بلاهای به کار بردن خشونت جنسی در ارتباط با کودکان به همین جا ختم نمی شود. گسترش ایدز یکی از پیامدهای بهداشتی بزرگ این خشونت ها است. پژوهش ها نشان می دهد خشونت جنسی بر علیه کودکان احتمال ابتلا به ایدز را بیشتر می کند. با همه این ها، داده های زیادی از تجاوز به دختران در جهان در دست نیست. این درحالی است که این مسئله به شکل گسترده ای در بخش های مختلف جهان رخ می دهد. داشتن اطلاعات و آمار درست از خشونت ها، برای ایجاد کردن قانون برای حفاظت از حقوق کودکان اهمیت زیادی دارد.

در برنامه جدید این سازمان ها تلاش می شود بودجه کافی در اختیار یونیسف و سازمان کنترل بیماری ها و پیشگیری قرار بگیرد تا به جستجوی موارد خشونت جنسی علیه دختران را در کشورهای درحال توسعه بپردازند، براساس اطلاعات به دست آمده از مناطق مختلف جهان برای پیشگیری از وقوع خشونت جنسی علیه دختران تلاش کنند و با کمک گرفتن از رسانه ها برای آگاه کردن جامعه تلاش کنند تا یک کوشش همگانی برای توجه و احترام به حقوق کودکان و به ویژه دختران در جهان شکل گیرد.

Submitted by editor6 on