دوستی، امنیت و عدالت، حق تمام کودکان جهان

هم‌زمان با روز جهانی کودک، بیش از سه‌هزار کودک ضمن امضای یک طومار، بیانیه این روز را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی خواندند.

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با روز جهانی کودک، بیاینه این روز در جشنواره یک هفته با کانون با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوانده شد.

 در بخشی از این بیانیه آمده است: ما کودکان ایران از جنوب تا شمال از میان موج‌های خروشان خلیج همیشه فارس، از دل صدف‌های آرامش خزر و نخل‌های سر به ‌فلک کشیده با شما سخن می‌گوییم... ما می‌خواهیم تمام کودکان جهان از حق داشتن کانون گرم خانواده و دنیایی شاد و پر امید بهره‌مند باشند.

 در بخش دیگری از این بیانیه درباره حقوق کودکان نوشته شده‌است: ما اعلام می‌کنیم سهم تمام کودکان، دنیایی سرشار از دانایی است که با فراگیری علم و دانش در محیطی آرام و به دور از هیاهوی جنگ و خشونت، امکان‌پذیر است. ما اعلام می‌کنیم با هر نژاد و هر قوم و با هر زبان و هر لباس دوستی و صداقت، امنیت و عدالت، حق تمام کودکان جهان است.

 امضاکنندگان این بیاینه هم‌چنین اشاره می‌کنند: می‌خوانیم تا جهان را به آرامش دعوت کنیم. ما فرزندان ایران‌ زمین می‌خواهیم حق کودکان جهان را فریاد بزنیم تا دنیا بداند پنجره‌های آزادی از آن ماست.

 

Submitted by editor6 on