بازگشت "نادی" به دنیای کودکان!

 "نادی"، شخصیت داستانی محبوب کودکان با آن کلاه منگوله دار و کفش های بزرگ و تاکسی سرخ و زردش، ۴۰ سال پس از مرگ خالقش، "انید بلیتون"، بار دیگر هوس سفر به دنیای کودکان به سرش زده و با داستان "نادی و تیرگی های مزرعه"، Noddy and the Farmyard Muddle" بازگشته است.

سری جدید داستان های نادی را  "سوفی اسمال وود"، نوه انید بلایتون نویسنده انگلیسی کتاب های کودکان و نوجوانان، نوشته و "رابرت تیندال"، که از سال ۱۹۵۳ تصویرگری کتاب های نادی را انجام داده، برای این داستان جدید هم تصویر سازی کرده است. نوه خانم بلایتون، می گوید پا در کفش مادربزرگش کرده تا در ۶۰ سالگی آفرینش نادی، دست آوردهای مادربزرگش و نادی را گرامی بدارد. او به روزنامه تایمز گفته که با داستان های نادی بزرگ شده است و تمام تلاش خود را به کار بسته تا شخصیت های داستان، با همان ویژگی هایی به نمایش درآیند که مادربزرگش روایت کرده است. 
 

بازگشت نادی به دنیای کودکان

در داستان نادی و تیرگی های مزرعه، نادی با کمک دوستانش، به جنگ دیوهای شیطانی می رود که می خواهند به مزرعه آسیب برسانند. در این داستان جدید چند شخصیت تازه هم در جمع دوستان نادی دیده می شوند اما از آن لولوهای سیاه و بدجنس که در داستان های نادی بلایتون حضور داشتند، خبری نیست. لولوهایی که به خاطر آن ها بلایتون به نژادپرستی متهم شد و با انتقادهای بسیاری روبرو شد. اما انتقادها تنوانستند محبوبیت نادی را بین بچه ها کمرنگ کنند و نادی هم چنان پرفروش باقی ماند. با این حال از سی سال پیش داستان های نادی بدون حضور لولوها، آن شخصیت های سیاه و بدجنس جنجالی چاپ و منتشر می شوند.
بلایتون از سال ۱۹۴۹، تا سال ۱۹۶۳،  بیست و چهار داستان درباره ماجراهای نادی نوشت. ماجراهایی که به۲۷ زبان برگردانده شد و دویست میلیون نسخه از آن ها در سراسر جهان به فروش رفت. آخرین داستان نادی که به قلم بلایتون نوشته شد، "نادی و هواپیما" بود که در سال ۱۹۶۳ چاپ شد.
 

Submitted by editor6 on