اتحاد آفریقا برای کودکان خردسال!

وزیران آفریقایی برای چهارمین بار و این بار از ۱۰ تا ۱۳ نوامبر (۱۹ تا ۲۲آبان)، در کشور سنگال گردهم می آيند تا درباره "رشد و بهبود شرایط زندگی برای خردسالان"، (Early Childhood Development: ECD)، گفت و گو و برنامه ریزی کنند.

موضوع چهارمین گردهمایی بین المللی "بهبود شرایط زندگی برای خردسالان" (ECD)،‌ که وزیران برنامه ریزی، اقتصاد، آموزش، ‌بهداشت و امور اجتماعی کشورهای آفریقایی برای شرکت در آن به داکار پایتخت سنگال سفر می کنند، "از برنامه ریزی تا اقدام" است. برنامه ریزی و اقدام برای سرمایه گذاری بیشتر در جهت بهبود شرایط زندگی کودکان خردسال. کودکانی که در دنیایی دست به گریبان با بحران غذا، سوخت، اقتصاد و محیط زیست به دنیا آمده اند و برای رشد و بالیدن موانع بسیاری پیش رو دارند. 

اتحاد آفریقا برای کودکان خردسال

این وزیران  تلاش می کنند تا نشان دهند سرمایه گذاری برای بهبود شرایط زندگی کودکان خردسال، گامی است در جهت گسترش توسعه پایدار و رسیدن به اهداف برنامه توسعه هزاره سازمان ملل (Millennium Development Goals). آن ها هم چنین می کوشند تا برای کودکان آسیب دیده یا روبرو با خطر بیماری ایدز، جنگ و فقر، رسیدگی و خدمات بیشتری فراهم کنند.
این گردهمایی که با همکاری یونسکو و دیگر نهادهای سازمان ملل و سازمان های غیردولتی برنامه ریزی و برگزار می شود، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ در اوگاندا و پس از آن در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ در اریتره و غنا برگزار شد.
 

Submitted by editor6 on