حقوق کودک به کلاس خبرنگاری می رود!

همزمان با سالگرد تصویب پیمان نامه جهانی حقوق کودک و روز جهانی کودک، آموزش حقوق کودک در برنامه درسی رشته خبرنگاری هفت دانشگاه ترکیه قرار گرفت. 

شعبه منطقه ای یونیسف در مرکز و شرق اروپا، با همکاری موسسه فن آوری دوبلین در ایرلند، برنامه آموزش حقوق کودک به دانشجویان خبرنگاری را طراحی و اجرا می کنند. به این ترتیب خبرنگاران جوان دیدی باز نسبت به حقوق کودک پیدا می کنند و می آموزند که با مسئولیت حرفه ای و اخلاقی بیشتری مسائل مربوط به کودکان را بازتاب دهند.

مدیر منطقه ای یونیسف در شرق و مرکز اروپا، درباره این برنامه می گوید: "خبرنگاران، می توانند بهترین چشم و گوش کودکان باشند و صدایی که نیازهای آن ها را به گوش همه برسانند. ما می کوشیم تا این چشم و گوش ها را به بهترین شیوه پرورش دهیم."

در رسانه ها معمولاً به دیدگاه کودکان درباره موضوع هایی که به شکلی به آن ها مربوط است،‌ بی توجهی می شود. به همین دلیل، این برنامه آموزشی می کوشد در کنار پرداختن به حقوق کودک، به خبرنگاران جوان بیاموزد تا در کنار بازتاب و تحلیل وقایع، به دیدگاه کودکان درباره موضوع مورد بحث نیز بپردازند. 

واحد آموزشی حقوق کودک اکنون به شکل یک منبع اطلاعاتی در اینترنت موجود است و دانشگاه هایی از رومانی، مقدونیه، کوزوو، جمهوری آذربایجان و گرجستان آمادگی خود را برای قرار دادن آن در برنامه های آموزشی دانشگاهی خود اعلام کرده اند. 

 

Submitted by editor6 on